Aviseringar
Rensa alla

hjälp...?


Ämnesstartare

Okej. Behöver hjälp, eller råd. eller whatever.
Mitt liv är ganska... ja, jag vet inte. det är ganska svårt att sammanfatta 4 år i en text.
Men hur som hellst, för 4 år sedan så blev jag sjuk i en mystisk sjukdom som ingen har någon aning om vad den beror på. Jag lever med kronisk huvudvärk, i kombination med migrän. Jag har huvudvärk varje dag hela tiden.
Tabletter hjälper ibland, men kan inte ta det regelbundet då det påverkar min kropp på andra sätt.
Egentligen så orkar jag inte gå in mer på sjukdomen, utan ställer istället frågorna som jag behöver svar på.

Från början så var jag den här glada, spralliga tjejen som verkligen älskade livet på alla möjliga sätt. Men sen när jag blev sjuk så försvann all energi från mig.
Det är väldigt utmattande att ha ont hela tiden, och man skulle kunna sammanfatta det hela som att jag är för sjuk för att orka vara mig själv.
Det tar så mycket kraft av mig att ha ont, så jag orkar inte träffa vänner på fritiden och sådär.
Vilket gör att jag är väldigt rädd. Bortsett från att jag inte vet hur jag ska orka vara mig själv, så vill jag ändå kunna träffa människor och ha kul. Jag önskar det så utav helvete.
Jag är rädd att jag inte kan få en pojkvän till exempel, eftersom jag inte har så mycket att erbjuda. Jag vill inte dra in några i mitt liv, för jag vet hur mycket dom får lida på grund av mig. Jag ser hur min familj har oroat sig över mig, och deras hjälplöshet i att inte kunna hjälpa mig på nått sätt. Jag ser hur dom lider, på grund av mig.
Vilket till slut leder till att jag försöker stöta bort människor från mig själv.

Jag vet inte riktigt vad min fråga är... Jag vill så gärna leva ett liv, och känna mig levande. Men hela min sjukdom hindrar mig så oerhört. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Kanske finns det någon där ute som har gått igenom nått liknande, eller går igenom nått liknande och som kanske förstår..?

jag vet inte...


   
Citera

Kan du inte skaffa en lugn hobby eller liknande som du lägger ner energin på? På så vis kanske du stundtals glömmer bort värken vilket är en bra början?


   
SvaraCitera

Fy fan...

Hur ont har du? Typ ligga-i-sängen-och-kvida ont eller typ aj-vad jobbigt-men-jag-kan-ju-i-alla-fall-göra-saker ont?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Revlis:

Fy fan...

Hur ont har du? Typ ligga-i-sängen-och-kvida ont eller typ aj-vad jobbigt-men-jag-kan-ju-i-alla-fall-göra-saker ont?

Båda delarna. Vissa dagar så kan jag ha kul och sådär även om jag har ont, medans andra dagar så har jag sån migrän så att jag knappt kan stå upp.
Har lixom en "basic" huvudvärk som är med mig hela tiden. Man har ju höjt sin smärttröskel ganska mycket, men enligt läkarna så ligger min "basic" huvudvärk på en ganska hög nivå. Eller hur man ska säga. Svårt för mig att veta, man tappar ju greppet om det lite..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jarkad:

Kan du inte skaffa en lugn hobby eller liknande som du lägger ner energin på? På så vis kanske du stundtals glömmer bort värken vilket är en bra början?

hi, en bra idé faktiskt. Man har ju lärt sig att "glömma bort" värken stundtals. Det är svårt. Men helt klart nått bra, tack för tipset 🙂


   
SvaraCitera

Åh vad jobbigt [sad]
Jag har haft huvudvärk nu i 1 ½ månad och är jätterädd att den bara ska fortsätta. De flesta säger att det är spänningshuvudvärk och att jag ska göra avslappningsövningar, stretching m.m Vet inte om det hjälper men jag tror och hoppas det. Ska också gå hos en sjukgymnast som kan sånt där med spänningshuvudvärk... Det kanske är bra för dej med? [cute] Man kan ju alltid testa! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera