Forumet - Hjälp!

Hjälp!

148 0 8
Okej, det är så här. Jag har Pstav implanon. Sedan dec 08.
Men de senaste två veckorna har jag kännt att något inte står rätt till. reagerade över det när jag och min partner hade sex. Det kändes "konstig" som om "något var ivägen". Svårt att förklara.
Jag har fått massa konstiga symptom.
som *illamående
* sötsug
*"mens verk ( trotts att jag inte har haft mens sedan jag satte i den, och det är inte riktigt mensverk heller. men ngt snarlikt)
* trötthet
*yrsel
*svettningar
*ändrat humör (irriterad)
*blödning, det påminner inte ens lite om mens, utan det är riktigt vit flytning med "blodspår" i. Eller hur jag ska förklara det.

Så jag blev rädd för graviditet eller cysta. (min mor har haft cystor och min lillebror blev till med pstav) Så jag var på undersökning och bm hittade inga cystor och grav testet var negativt.

Blev lite lugnare, men kan inte släppa det hela, vad är fel på mig ? Någon med bra råd?

Spana också in:

Angelize:

Du är gravid men det är inget vanligt barn det är en alien och aliens syns inte på grav.test tro mig har varit i din situation här litar man på sjukvården så ploppar det ut ett grönt missfoster nio månader senare. Jag råder dig att slänga dig ner för en trappa gärna gjord av sten


Tack för hjälpen [confused]!

Capture:

Allt du har listat upp är biverkningar man kan få av p-stavar.
Låt den vara i några månader till, blir det ingen skillnad bör du överväga att byta till ett annat preventivmedel.


jo, jag har sett de, men blev fundersam ändå (är mycket för att nojja mig när jag inte har kontroll eller är helt säker), så biverkningarna kan komma så här sent, jag menar den har ju setat i ett halvår nu helt problemfritt.
marthiiina:

jo, jag har sett de, men blev fundersam ändå (är mycket för att nojja mig när jag inte har kontroll eller är helt säker),


Känner du dig orolig är det ju inga problem att gå till UM och göra ett g-test bara för att du ska slippa gå runt och oroa dig hela tiden. Det är ju gratis.

marthiiina:

så biverkningarna kan komma så här sent, jag menar den har ju setat i ett halvår nu helt problemfritt.


Ja, biverkningar kan komma efter flera månader. Prata med en barnmorksa eller någon på UM om hur du ska göra - om du ska byta eller inte.
Capture:

Känner du dig orolig är det ju inga problem att gå till UM och göra ett g-test bara för att du ska slippa gå runt och oroa dig hela tiden. Det är ju gratis.


jo jag gjorde det, men jag blev fundersam om det kunde vara för tidigt i graviditeten för att se.

Capture:

Ja, biverkningar kan komma efter flera månader. Prata med en barnmorksa eller någon på UM om hur du ska göra - om du ska byta eller inte.


okej, ja då kan jag avvakta och se.