Aviseringar
Rensa alla

Hjälp: är det nån som har hoppat av gymnasiet och överlevt?


Ämnesstartare

Hejsan!... till vem som nu läser ;D

Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har ångest för skolan och det verkar som att ju mer jag anstränger mig för att få den att funka så blir det bara skit och pankaka av allt.

, jag funderar på att hoppa av. Nu undrar jag om det finns nån här som har hoppat av och tycker att det var ett bra val, som har lyckats med något efter.
Eller om det finns nån som kan ge mig råd bara - jag vill verkligen inte gå i skolan längre men har ångest för att jag vill hoppa av...


   
Citera

du är snygg så du klarar dig nog ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan du inte bara byta linje ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför ska du hoppa av? tänk på att det finns personer som går till skolan och blir mobbade varje dag och de står ut. du står nog ut något år till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså om det är skitjobbigt så är det väl okej men bra är det ju kanske inte, det är tufft nog att få ett jobb med fullgjord gymnasieutbildning som det verkar nu. [shake]


   
SvaraCitera

Deevice:

Så, jag funderar på att hoppa av. Nu undrar jag om det finns nån här som har hoppat av och tycker att det var ett bra val, som har lyckats med något efter.

Jag vet tre som har hoppat av. En av dem har ett eget företag och tjänar massa pengar, en annan är skabbig och har inget jobb och den tredje (medlem här på um!) går på folkhögskola och verkar trivas.

Gymnasiet är inte den enda lösningen. Det viktigaste är nog att du förstår VARFÖR gymnasiet inte funkar för dig. Vet du inte det blir det nog svårt att få något annat att funka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo... asså skolan rullar väl på men jag är sjukt väldigt mycket på grund av nedsatt emunförsvar och det gör att mina gymnasiestudier kommer dra ut på tiden.. Jag kommer få läsa 4 år, kanske 4.5 och som det ser ut just nu så känns det bara meningslöst att kämpa för att palla den tiden som är kvar.

Men om jag hoppar av så tror jag att jag ångrar mig tyvärr [sad]


   
SvaraCitera

Jag hoppade av innan trean, och har haft jobb sedan dess, där jag får mer ansvar hela tiden. I stort sett alla mina gamla klasskamrater är arbetslösa. Så jag överlevde nog


   
SvaraCitera

kände en som hoppade av... han kolade av på direkten, så gör inte det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, alla är döda nu. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deevice:

pankaka

sluta prata om mat[cry]


   
SvaraCitera

Du kan läsa på folkhögskola eller nåt i den stilen. Med tanke på att du säger att du är sjuk så ofta så skulle det nog vara bra för dig att läsa dina gymnasiekurser på distans. Kolla runt lite, se om det finns nåt trevligt ställe i närheten av dig, jag läser t.ex. på liberhermods och de är schyssta typ trots att jag fuckar upp så många deadlines [blush]

http://www.liberhermods.se/ varsågod [y]

Och jag "hoppade av" i praktiken, då jag inte orkade i slutet av 3:an, jag gick om och det var fortfarande lika tråkigt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du hoppar av men ändå vill ha betyg i kärnämnena eller något annat kan du säkert plugga på komvux/vuxenutbildning på gymnasienivå när du känner dig redo. Där kan man oftast välja plugga på distans om man känner för det, så att du inte behöver gå till skolan varje dag. Då behöver du bara gå dit för prov och handledning.


   
SvaraCitera