Aviseringar
Rensa alla

Hjälp, är jag bara "den andra.."


Ämnesstartare

 

Tjena smulan, står du här och äter kex? 😉

Jag har ett problem, eller jae.. jag är lite av en fundersam filur.
En god vän till mig  har just blivit dumpad. Och han tog kontakt med mig även då, för att finna stöd.
Denna kille och jag har även sedan tidigare haft en närmre relation, vi var ett par en gång i tiden.
Och under deras förhållande var det något stelt mellan oss, eller ja.. det kändes lite flummigt att tala med mig från hans syn, + att hans dåvarande flicka var en lätt svartsjuk filur.

När det tog slut, så tog det hårt för honom såklart. "Det kommer ta månader att gå vidare.."
"Jag kan inte älska någon annan.." osv. osv.

Nu har det knappt gått en vecka, bara 3 dagar senare var han igång med komplimanger.. Xtra aktiv med smilisar.. Svarade på en äldre siffertalong, med svar såsom.. "Kyss?;*" "Du betyder mest;*"
Vilket fick mig att fundera redan där, vad händer?
Och på både sms, ask.. kan han avslöja att han dricker, festar, för att "dämpa sina smärtor.."
Som gör mig så jävla frustrerad, lite sagt som en parantes..

Han är ledsen för att han är singel, de var ett vackert par, men frågan.. eller ja, titeln för detta forum..
Tanken som slog mig..
Jag och denna kille har ändå haft en närmre relation, han vet hur jag tänker om honom.
Kan jag möjligen vara "den andra?" Han mår dåligt efter hans flicka, och att JAG då är hans sätt att fylla "tomheten" (för alkohol fungerar ju inte särskilt bra i längden..) - idén att om han inleder ett nytt förhållande, så suddas dessa minnen ut från hans tidigare förhållande? Existerar ens sådant?
Jag må vara intresserad, en aning, men inte är jag korkad. Och mindre vill jag ha en partner, som för var av hans blick och komplimang, ser någon annan? Är detta något man kan berätta? Överdriver jag kanske bara?


   
Citera
Åtta

Been there, done that. Det kan mycket väl vara så. Dock kanske han inte själv är medveten om det.


   
SvaraCitera

fråga rätt ut vad fan han menar med sina sms. 


   
SvaraCitera

Du borde bara prata med honom om detta. Men det är inte en bra ide direkt att "hålla" på med honom, om du vill ha kvar (??) eran vänskap som den var/är (innan).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:
Been there, done that. Det kan mycket väl vara så. Dock kanske han inte själv är medveten om det.      

emmalovisa:
Du borde bara prata med honom om detta. Men det är inte en bra ide direkt att "hålla" på med honom, om du vill ha kvar (??) eran vänskap som den var/är (innan).      

@emmalovisa: Jag vill tala om det absolut, men är det inte lite att vara självisk. Att allt handlar om mig. Särskilt om det mot förmodan skulle var fel syn. 
Är rädd att det ska bli stel stämning, och jag tar lite avstånd faktiskt.
Då han själv sagt att han vill ha egentid?

@åtta: Om det så är så, och tjejen du kan ha överöst med komplimanger dylikt, skulle konfrontera dig, hur skulle du reagera? Själv skulle jag bli lite av frustrerad.
Är rädd för att det ska bli stelt emellan han och mig.
Eller rent utav skrämma iväg grabben, genom att vara för "på".


   
SvaraCitera
Åtta

applepie01: Om det så är så, och tjejen du kan ha överöst med komplimanger dylikt, skulle konfrontera dig, hur skulle du reagera?

Inte den blekaste. Sorry. Är för domesticerad för att kunna sätta mig in i hur jag tänkte på den tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
fråga rätt ut vad fan han menar med sina sms. 

^ Inte så enkelt. Är så rädd för att det ska bli stel stämning. Men kanske man må ta chansen i alla fall... ? Jag frågade endast om han verkligen menade alla dessa siffror han fyllde i i talongen.. och han blev endast där fundersam och säger att; "Varför skulle jag ljuga för dig? love.." blir tokig, vill inte direkt falla för det. Igen.


   
SvaraCitera

applepie01:

^ Inte så enkelt. Är så rädd för att det ska bli stel stämning. Men kanske man må ta chansen i alla fall... ? Jag frågade endast om han verkligen menade alla dessa siffror han fyllde i i talongen.. och han blev endast där fundersam och säger att; "Varför skulle jag ljuga för dig? love.." blir tokig, vill inte direkt falla för det. Igen.

vadå för siffror och vad för talong? hänger inte med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

vadå för siffror och vad för talong? hänger inte med. 

Men sådana som kan sändas på fb, sms, kik.. (kanske mer när man var ung?) xd
"Julens sms är här, skicka till alla i din kik-lista och se vad de tycker om dig..
1. snäll!
2. kram?:)
osv osv osv."
Och han svarade mer på de grövre, eller ah.. "kyss;*" "du betyder;* "mysa, sötnos?;*" ...
Gör man verkligen det efter 3 dagar, sen det tog slut med en annan?
Och han svarar på detta att "varför skulle jag ljuga för dig???" jajo.. orkar icke fän.
Ska nog ge killen egentid, vill han ha fortsatt kontakt så hör han väl av sig. typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öhm, låter som att du är ett rebound. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Öhm, låter som att du är ett rebound.       

^ men hur kan man göra för att på bästa sätt, visa att det inte är på så vis jag vill ses.
Må jag gå? Eller i vilket fall låta honom ta steget att skriva till mig.. typ. tycker du?


   
SvaraCitera

applepie01:

Men sådana som kan sändas på fb, sms, kik.. (kanske mer när man var ung?) xd
"Julens sms är här, skicka till alla i din kik-lista och se vad de tycker om dig..
1. snäll!
2. kram?:)
osv osv osv."
Och han svarade mer på de grövre, eller ah.. "kyss;*" "du betyder;* "mysa, sötnos?;*" ...
Gör man verkligen det efter 3 dagar, sen det tog slut med en annan?
Och han svarar på detta att "varför skulle jag ljuga för dig???" jajo.. orkar icke fän.
Ska nog ge killen egentid, vill han ha fortsatt kontakt så hör han väl av sig. typ.

hur gamla är ni? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

hur gamla är ni? 

15 å 16 bast.


   
SvaraCitera

applepie01:

15 å 16 bast.

hm. jag tycker att du ska skrota snubben. 


   
SvaraCitera