Aviseringar
Rensa alla

Hjälp, är jag onormal?!


Ämnesstartare

Jag är en tjej i 7:an som sen jullovet har börjat tänka mer, mycket mer på min vikt.

Jag tyckte jag var tjock fast jag innerst inne visste att jag var underviktig. Jag började äta så lite som möjligt eller helst ingenting alls, men det är svårt för jag har ett så enormt sötsug ibland och bara måste ha något i munnen, och började "motionera bort" det jag precis ätit. På en vecka hade jag gått ner nästan ett kilo och sen dess har det fortsatt, det blev svårare sen skolan började men det går. Sen typ 1 januari har jag gått ner ca 3-4 kilo, men jag tycker det är så lite, vill gå ner mycket mer.

Jag tänker hela tiden på att jag i fyran hade ett bmi på 14.81 och sen jag började småäta, undefär i 5:an, har tyckt att jag gått upp så himla mycket.
Nu har jag ett bmi på 15.22.

Jag mår inte bra av det här och tänker nästan alltid; hur mycket skulle jag vägt nu om jag inte börjat småäta?
Mina föräldrar och kompisar tycker jag äter för lite och säger att jag behöver gå upp i vikt och att mina ben sticker ut.

Det är nästan så att jag vill ha anorexi.
Jag vet att jag är helt galen men jag kan inte hjälpa det. [blush]


   
Citera

Herregud hur kan du vilja ha anorexia??
Att du tänker på din vikt är ju ganska normalt, Det flesta gör det i ''denna'' åldern..

Men du bör ha ett BMI på över 19 iaf.. Och det är ändå inte det enda man ska gå efter..
Men man ska gilla sin kropp men låter lite som du är på väg mot anorexia och gör som dina kompisar och föräldrar säger, Gå upp i vikt..
Alla ser dig på ett annat sett än vad du gör.
Vet ju inte hur lång du är och hur mycket du väger, Men det enda jag kan säga är att du bör absolut gå upp i vikt =/


   
SvaraCitera

det är inte snyggt att vara för smal...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänk på hur du ser ut, inte tal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladfisk:

det är inte snyggt att vara för smal...

exakt, vissa tjejer verkar ju tro "smalare desto snyggare" typ,
är man för smal så är det SKITFULT!! [mad][mad][mad]

Image


   
SvaraCitera

jojo96:

bara måste ha något i munnen

Jag kan hjälpa dig med det.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Jag kan hjälpa dig med det.

hahaha


   
SvaraCitera

WorldUnited:

exakt, vissa tjejer verkar ju tro "smalare desto snyggare" typ,
är man för smal så är det SKITFULT!! [mad][mad][mad]

Håller med

Image
Dold text: Jag vet att jag har postat bilden ett antal gånger redan, men... håll käften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojo96:

Jag vet att jag är helt galen men jag kan inte hjälpa det. [blush]

okej....................... VAFAN ÄR DET MED DIG??????? [mad][mad]

"vill" du ha anorexi?? om du nu är så jävla smal så vafan ska du bli ännu smalare för?? alla säger ju att du ska gå upp i vikt!!

seriöst, i vissa delar a världen svälter dom för det finns ingenting att äta, sen svälter du dig själv för att se snygg ut(du ser bara fulare ut).......

cp värld [sad]


   
SvaraCitera

WorldUnited:

vissa tjejer verkar ju tro

jag trodde killar tyckte att smala tjejer va snyggare..

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladfisk:

jag trodde killar tyckte att smala tjejer va snyggare..

visst är en smal tjej sexigare en än 150 kilos tjej,

fats är man för smal då är det bara äckligt [n]


   
SvaraCitera

WorldUnited:

fats är man för smal då är det bara äckligt

håller med [n]


   
SvaraCitera

*Dubbelpost*


   
SvaraCitera

SarAaaBengtsson:

dina kompisar och föräldrar säger, Gå upp i vikt..
Alla ser dig på ett annat sett än vad du gör.
Vet ju inte hur lång du är och hur mycket du väger, Men det enda jag kan säga är att du bör absolut gå upp i vikt =/

Håller med!

jojo96:

Mina föräldrar och kompisar tycker jag äter för lite och säger att jag behöver gå upp i vikt och att mina ben sticker ut.

Det är nästan så att jag vill ha anorexi.
Jag vet att jag är helt galen men jag kan inte hjälpa det.

Detta kanske är lätt för mig att säga och svårt för dig att ta till dig, men du måste äta bra, det du gör är inte hälsosamt. Om jag hade varit du så hade jag pratat med skolkuratorn om det. Det är nog så att du inte vet hur din kropp riktigt ser ut (som Sara sa). Du sa att du tyckte att du var tjock innan och jag tror det är din hjärna som spelar dig ett spratt.

Jag har också förändrat mig en hel del, jag var rätt tjock innan men nu är jag rätt välbyggd, jag var rätt nojjig över min kropp då jag hade blivit smalare, jag visste inte hur jag skulle klä mig för jag kände mig obekväm i lite mindre tröjor, trodde att folk skulle tycke att jag såg klumpig ut eller att jag såg oproportionell ut.

Någonstans försökte jag inse att det bara är en mentalitet, så jag brukade jämföra med hur jag såg ut förr, jag brukar filma mig själv, på så sätt får jag se mig själv genom andras ögon, och det har faktiskt hjälpt mig lite.

Pröva det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack till tipsen jag fått


   
SvaraCitera