Aviseringar
Rensa alla

hjälp ang töjning


Ämnesstartare

hm,okej.Jag gick till en affär och köpte en töjning som tjej där rekomenderade att börja med osv. Iallafall, den var helt omöjlig att få in,satt hela kvällen och försökte tills örat svullnade upp osv,ehe.
Nu sitter jag me en spetsad tops i,och det blir varigt och är ömt? Ska jag ta ur allting eller ska jag bara chilla med topsen och rengöring ett tag? need help


   
Citera
Ämnesstartare

Ta ur allting.


   
SvaraCitera

leksaksnalle:

töjning

leksaksnalle:

örat

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt varar me, men har fortsatt till 5 mm, svullnaden brukar ju som gå ner [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VeraN:

Mitt varar me, men har fortsatt till 5 mm, svullnaden brukar ju som gå ner

haha okej,äääsh då kör jag väl på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Ta ur allting.

:C


   
SvaraCitera

Att ta ur allt vore nog det bästa, låta det lugna sig i någon vecka, och sen testa igen. Se till att du smörjer in smycket med lite salva, typ Helosan eller liknande, och för in det långsamt. Det ska helst inte göra ont heller, möjligen spänna litegrann. [smile]

Ta ingenting för snabbt, du vill inte ha en örsnibb full av ärrvävnad som mår dåligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leksaksnalle:

haha okej,äääsh då kör jag väl på

Men mjaa, du kanske har lättare att få infektion varierar, ja får aldrig de [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moribund:

Att ta ur allt vore nog det bästa, låta det lugna sig i någon vecka, och sen testa igen. Se till att du smörjer in smycket med lite salva, typ Helosan eller liknande, och för in det långsamt. Det ska helst inte göra ont heller, möjligen spänna litegrann.

hmm,okej.Tack! Men vilken töjning ska man börja på sen? för jag tror jag fick en för tjock iaf^^..


   
SvaraCitera

leksaksnalle:

hmm,okej.Tack! Men vilken töjning ska man börja på sen? för jag tror jag fick en för tjock iaf^^..

Jadu, jag antar att du har vanliga pistohål eller kanylhål som dragit ihop sig till att passa vanliga tunna örhängen? [smile]
Isåfall kan du ju ta dig upp till 1,6mm först, det är standard för vanliga kanylhål.
Från det körde jag 2,4 - 3,2 - 4,0 - 5,0 och så vidare, så små steg är rätt väg att gå! Mät det smycket du har och kolla hur tjockt det är på den bredaste delen.


   
SvaraCitera

Ta ut allt. Jag började med 1,2. Det kändes ingenting och inge problem. Sen tryckte jag in en 1,4 tror jag. Kändes lite. Längre än så har jag inte kommit hehe.


   
SvaraCitera

gör om gör rätt, använd steril utrustning. och en kanyl.. även om du nu tvunget ska göra det hemma. blowouts, keloider och infekterade piercingar är vanligt nog ändå


   
SvaraCitera

och ang töjning så efter som du fortfarande är rätt liten och inte verkar ha VM i läkekött så ska du inte töja mer än 1mm var annan vecka upp tills 10mm sen kan du töja mera. och om du gör det med nål hemma, vilket bara det är fel och försvårar, så ska du börja med att töja opp till 1,6mm, sen gå därifrån med töjsmycken/stavar. och se till att det läkt ihop innan du börjar om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera