Aviseringar
Rensa alla

Hjälp! Arlanda, hur gör man?


Kaayi
Ämnesstartare

Kan jag komma från terminal 4 på arlanda (inrikes) till terminal 5 utan att gå ut genom säkerhetskontrollen? När jag flyger så hamnar jag på terminal 4. Nästa gång jag ska till arlanda så vill jag gå till en av affärerna i terminal 5 och köpa en flaska med VÄTSKA vilket skulle betyda att om jag måste gå genom säkerhetskontrollen i terminal 4 så måste jag så såklart slänga den.  Någon som vet hur det ligger till? Finns det någon "innerväg" i terminal 4, innanför säkerhetskontrollen som går till terminal 5 utan att jag behöver gå tillbaka genom den?  


   
Citera

Hittade ingen när jag kollade på kartan på deras hemsida, men det verkar finnas en dela affärer även efter säkerhetskontrollen på terminal 5. Går det inte att köpa vätskan där?


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

När jag flyger till arlanda landar man i terminal 4, inrikes. Sedan när man flyger vidare går jag genom säkerhetskontrollen upp för trappan. Dock skulle jag behöva komma mig till terminal 5, till en affär som ligger där och köpa en VÄTSKA. Dock om jag tar den "yttre vägen" genom SkyCity osv så måste jag ju såklart slänga vätskan så fort jag kommer tillbaka till terminal 4s säkerhetskontroll med min nyinvesterade vätska. Så min fråga är alltså; finns det en väg från terminal 4, innanför säkerhetskontrollen (alltså där max och taxfreen är) till terminal 5, innanför den säkerhetskontrollen?

Här... känner att jag virrade ihop det alldeles förskräckligt..


   
SvaraCitera
penja

HAHAHAA ska du till victoria secret? Blink

du verkar kunna köpa alla deras body spray online, tror inte ens det är dyrare.


   
SvaraCitera

Att handla parfym och sånt på flygplatser måste ju vara det dummaste man kan göra såvida det inte är taxfree...................... Galen


   
SvaraCitera