Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP ATT GÅ NER I VIKT


Emma22
Ämnesstartare

hej skulle någon kunna ge tips på hur man kan gå ner 5-7 kilo?

Jag vet att det inte är bra att gå ner för snabbt men jag vill inte att det ska ta för lång tid.

Någon som kan en bra metod? eller någon som kan skriva ett schemma på vad jag kan äta/ träna under en dag? och ge mig några fler tips. tror ni att det går på 1 och en halv månad eller två månader?

 det skulle vara jätte snällt tack på förhand 🙂


   
Citera

Emma22: tror ni att det går på 1 och en halv månad eller två månader?

beror väldigt mycket på vad du väger. är du gravt överviktig går det väl, men gissar att så inte är fallet


   
SvaraCitera

Emma22: eller någon som kan skriva ett schemma på vad jag kan äta/ träna under en dag?

viktigast är förmodligen att du undviker socker, skräpmat och mycket kolhydrater.


   
SvaraCitera
Emma22
Ämnesstartare

Blivande_japan:

beror väldigt mycket på vad du väger. är du gravt överviktig går det väl, men gissar att så inte är fallet

Nej jag är normalviktig men skulle ändå vilja gå ner till 60 kg. Väger 66


   
SvaraCitera

Kalorier in vs ut. Räkna ut vad din kropp behöver per dag och lägg dig på underskott med 500 


   
SvaraCitera
time
 time

Emma22:

Nej jag är normalviktig men skulle ändå vilja gå ner till 60 kg. Väger 66

Varför vill du gå ner om du är normalviktig? 


   
SvaraCitera
Emma22
Ämnesstartare

time:

Varför vill du gå ner om du är normalviktig? 

Jag kan väga nästan 80 kilo utan att räknas som överviktigt enligt bmi. men när jag väger över 60 så har jag väldigt mycket fett på kroppen och jag är inte alls nöjd med min kropp 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

Emma22:

Jag kan väga nästan 80 kilo utan att räknas som överviktigt enligt bmi. men när jag väger över 60 så har jag väldigt mycket fett på kroppen och jag är inte alls nöjd med min kropp 🙂

Har du övervägt att börja styrketräna?

Att gå ner sju kilo i fett på ett bra och hållbart sätt kan och ska ta tid. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Emma22:

Jag kan väga nästan 80 kilo utan att räknas som överviktigt enligt bmi. men när jag väger över 60 så har jag väldigt mycket fett på kroppen och jag är inte alls nöjd med min kropp 🙂

Börja träna, ha koll på din kost, och du kommer märka resultat på rätt plater på kroppen.


   
SvaraCitera

sluta ge bantningstips till en normalviktig, ung tjej!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera

jobba med ditt självförtroende och din självkänsla istället för din vikt. 
5-7 kilo mindre kommer inte att göra dig lyckligare. tro mig. 


   
SvaraCitera

time:

Har du övervägt att börja styrketräna?

Att gå ner sju kilo i fett på ett bra och hållbart sätt kan och ska ta tid. 

Du ska sluta kolla på vågen om du styrketränar, livsfarlig fälla. Muskler väger mer än fett. 


   
SvaraCitera

Emma22: Någon som kan en bra metod? eller någon som kan skriva ett schemma på vad jag kan äta/ träna under en dag? och ge mig några fler tips. tror ni att det går på 1 och en halv månad eller två månader?

Tips i ingen specifik ordning:
1. Begränsa godisätande till helgen och sluta helst helt med läsk, dina tänder kmr tacka dig och du får jämnare blodsocker som leder till bättre allmäntillstånd
2. Börja träna, träning leder till muskelbyggande som hjälper dig med detta bekymmer som du har
3. Vikt är irrelevant i sammanhanget, hur du ser ut baseras på vikt fördelat över längd så sluta fokusera på det.
4. Hitta en träningsform som du gillar och kör stenhårt.
5. allt för kraftig viktnedgång är farligt för din kropp, de på Biggest loser kan göra det för att de har kraftig övervikt så fundera inte ens på det.
För en sista summering så kan jag säga att du borde fokusera på att äta, träna och sova bra och inte för vikten eller utseende utan för din hälsas skull

stereo total: sluta ge bantningstips till en normalviktig, ung tjej!!!!!!!!!!

Kolla i kommentarerna så ser du att de flesta är BRA och hälsosamma tips och tvärtom ifrågasättande, varför inte hjälpa tjejen?


   
SvaraCitera

stereo total:
sluta ge bantningstips till en normalviktig, ung tjej!!!!!!!!!!

+32176312876312

varför fattar ni inte 


   
SvaraCitera

Pappbox: Kolla i kommentarerna så ser du att de flesta är BRA och hälsosamma tips och tvärtom ifrågasättande, varför inte hjälpa tjejen?

varför ska en normalviktig person gå ner i vikt? och rätt mycket dessutom.
det är inte bra!


   
SvaraCitera