Aviseringar
Rensa alla

Hjälp att gå ner i vikt


Ämnesstartare

hej jag är en tjej som är lite mullig och vill gärna gå ner i vikt. Vet ni någon bra kur eller bra mat. Jag försöker komma ut på promenader då jag inte är så haj på att gå till gymmet nu. Jag skulle behöva gå ner 20 kg för att komma på normalvikt, men det ska ta den tid det tar. jag är inte ute efter att sluta äta. Jag vill fortfarande ha mat i magen varje dag. 🙂

Alla tips är bra tips.

tack på förhand


   
Citera

sluta äta mat börja sniffa lim


   
SvaraCitera

LCHF verkar funka för de flesta...


   
SvaraCitera

Mängden mat i förhållande till aktivitet är viktigare än diverse dieter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rocket:

LCHF verkar funka för de flesta...

Tack för tipset 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Mängden mat i förhållande till aktivitet är viktigare än diverse dieter.

Jag äter 3 gånger om dagen


   
SvaraCitera

svartvit:

Jag äter 3 gånger om dagen

Och är raketforskare utöver det eller?


   
SvaraCitera

Randroid:

Och är raketforskare utöver det eller?

Precis och har min egen rymdstation 😉


   
SvaraCitera

svartvit:

Jag äter 3 gånger om dagen

Skillnad på mängden mat och antal måltider. Menar att man inte ska äta mer än man faktiskt behöver när man känt efter. Bättre att äta lite när man känner sig hungrig än att fokusera på att inte äta oftare än tre gånger och då riskera att äta som om det vore äns sista måltid.


   
SvaraCitera

ät mindre mängder mat, stoppa i dig färre kalorier. då går du ner i vikt. lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Skillnad på mängden mat och antal måltider. Menar att man inte ska äta mer än man faktiskt behöver när man känt efter. Bättre att äta lite när man känner sig hungrig än att fokusera på att inte äta oftare än tre gånger och då riskera att äta som om det vore äns sista måltid.

Jo det är sant. Men jag menade i snitt 3 gånger om dagen. Visst att jag tar en frukt eller liknande om jag känner mig hungrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utspädaren:

ät mindre mängder mat, stoppa i dig färre kalorier. då går du ner i vikt. lycka till!

Jag ska försöka räkna kalorier.


   
SvaraCitera
FTH039

Jag vet inte vad andra människor har sagt. Jag körde seriöst på att halvera mängden mat i varje måltid. Man blir lite hungrig, men det är så det får bli om man ska gå ner i vikt. Du sa att du fortfarande vill äta, men att fortsätta äta lika mycket och ta en promenad varje dag gör inte mycket. Ät mindre. Du kommer må bra, och du kommer snabbt och hälsosamt gå ner i vikt. Få i dig tillräckligt med mineraler och skit bara.
Jag åt innehållet i en tonfiskburk till middag. Inget mer. Det kan räcka. Sen är ju tydligen grönsaker och sånt bra, och utan kalorier, så sånt kan du ju äta rätt mycket av. Drick mycket vatten.
Det är gay att räkna kalorier, men det gör att man får rätt bra koll på vad olika typer av mat innehåller.
Undvik olika marknadsförda dieter, till exempel lchf, för det är bara idiotiskt. Då skulle väl ändå lclf vara bättre? Ät bara vanlig mat, framför allt protein och grönsaker, drick mycket vatten, och umgås med folk. Till frukost kan det vara bra att äta lite extra långsamma kolhydrater, till exempel gröt, som hjälper dig genom dagen.

Kanske lite konstig text av mig, men jag hoppas att du förstår hur jag menar. Det är lätt att gå ner i vikt.


   
SvaraCitera

för övrigt bör du börja dricka yerba mate eller bra grönt té, typ sencha eller gunpowder. sätter igång fettförbränningen nåt rejält.


   
SvaraCitera

Vill du ha ett motiverande tips?
Köp en billig ryggsä​​​​​ck.
Nu börjar du gå med ryggsäcken tom. Promenera varje dag, så om en vecka dryg vecka kommer du ha tappat något kilo. Fyll då ryggsäcken med skit som motsvarar det kilot.
För varje kilo du går ned, blir ryggsäcken ett kilo tyngre.
Då kommer du alltså att promenera med din ursprungsvikt hela tiden.
Så när du tar av dig ryggsäcken, så kommer du verkligen känna att du har gått ned i vikt och inte bara för att vågen visar det.
Det är även viktigt att du växlar promenaderna. Om du bara går på eftermiddagen i två veckors tid så kommer kroppen tänka att det är vila på kvällen.
Chocka kroppen med att ta promenaden på kvällen i en veckas tid sen.
Det är väldigt viktigt att inte låta kroppen vänjas sig vid du gör.
Om du promenerar i en timme, på samma tidpunkt varje dag i en månads tid, så kommer kroppen inte förbränna ett skit sista promenaden den månaden.
Så chocka alltid kroppen efter ett två veckors långt repetivt motionerande med en variation. [y]

Kombinera det med att du lär dig äta mindre portioner och frukt, som andra människor här redan gått igenom.

Glöm inte ta en bild på dig själv en gång i veckan!

EDIT:
Börja omgående, alltså verkligen bums. Släpp mackan och dra ut nu. Ärligt.


   
SvaraCitera