Aviseringar
Rensa alla

Hjälp att gå ner i vikt


Ämnesstartare

Tack för alla bra tips!

jag ska försöka äta mindre portioner. Det kommer vara svårt i början men jag tror att jag kommer klara det.

Har vart på en PW nyss och det kändes super.


   
SvaraCitera

svartvit:

Tack för alla bra tips!

seriöst! prova det med grönt thé. drick två koppar om dagen. är beprövat och fastlaget. förutom att det ska kunna underlätta din eventuella viktnedgång så är det oerhört bra för din hälsa i allmänhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utspädaren:

seriöst! prova det med grönt thé. drick två koppar om dagen. är beprövat och fastlaget. förutom att det ska kunna underlätta din eventuella viktnedgång så är det oerhört bra för din hälsa i allmänhet.

Jag har lite svårt för grönt te :/


   
SvaraCitera

svartvit:

Jag har lite svårt för grönt te :/

då har du druckit fel grönt té. det är nämligen delikat


   
SvaraCitera

det verkar som energiprincipen gäller i alla sammanhang utom just ämnesomsättning, konstigt det där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utspädaren:

då har du druckit fel grönt té. det är nämligen delikat

Får väl testa igen:)


   
SvaraCitera

Jag gick ner 15 kg på ett år med denna metod:

*30 min crosstrainer-pass dagligen.
*1 timmes Zumba-pass en gång i veckan (jag vet xD).
*Godis förbjudes alla dagar utom vid PMS då bara en chokladkaka tillåts.
*Skräpmat är lyx. D.v.s inte mer än 2 ggr per månad.
*Chips och liknande "snacks" förtäres inte alls.
*MethoDraine bio Slim (naturligt viktminskningspreparat som ökar ämnesomsättningen. Smakar f.ö körsbär :3)

Och så åt jag normala måltider. Ingen förändring ö.h.t på matfronten bortsett från skräpmaten. Visserligen äter jag bara 3 ggr om dagen så det sinkar processen rejält. Ät oftare och du går ner snabbare.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

MethoDraine bio Slim (naturligt viktminskningspreparat som ökar ämnesomsättningen. Smakar f.ö körsbär :3)

mest bs sånt där.


   
SvaraCitera

Homunculi:

mest bs sånt där.

Det gav mig en riktig skjuts. Jag började inte gå ner förrän jag drack det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Jag gick ner 15 kg på ett år med denna metod:*30 min crosstrainer-pass dagligen.*1 timmes Zumba-pass en gång i veckan (jag vet xD).*Godis förbjudes alla dagar utom vid PMS då bara en chokladkaka tillåts.*Skräpmat är lyx. D.v.s inte mer än 2 ggr per månad.*Chips och liknande "snacks" förtäres inte alls.*MethoDraine bio Slim (naturligt viktminskningspreparat som ökar ämnesomsättningen. Smakar f.ö körsbär :3)Och så åt jag normala måltider. Ingen förändring ö.h.t på matfronten bortsett från skräpmaten. Visserligen äter jag bara 3 ggr om dagen så det sinkar processen rejält. Ät oftare och du går ner snabbare.

det lät ju super bra. Ska sno några tips 🙂


   
SvaraCitera

svartvit:

.

Jag slutade äta sötsaker (dricker coca-cola och o'boy) och har gått ner 9kg sedan året började. Har inte direkt ändrat på min kost utöver att sluta äta sötsaker i form av kakor, godis och liknande.


   
SvaraCitera
time
 time

Försök undvika att räkna kalorier, det leder lätt till tvångstankar. 20 kilo är en ganska stor viktnedgång och inte något du ska försöka snabba på (om du nu behöver gå ner så mycket), utan du ska låta det ta sin tid, snabb viktnedgång är ohälsosamt och risken finns att det blir som en jojobantning där du går upp allt du förlorat lika snabbt igen.

Så först och främst: Se till att du har en vettig (medicinsk) anledning att gå ner så mycket, och om det är så, så är det bara att dra ner på sötsakerna, äta regelbundet (tre riktiga mål mat, tre mellanmål) och motionera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag behöver nog gå ner för medicinska själ. Men jag skrev det att det får ta den tid det tar. 🙂 Tack för alla tips


   
SvaraCitera

Börja vara nöjd med din kropp [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

människan:

Börja vara nöjd med din kropp

Svårt när man är överviktig :/


   
SvaraCitera