Aviseringar
Rensa alla

Hjälp att våga!


Ämnesstartare

Hej!

Jag behöver hjälp att våga säga till min lärare att jag inte vill följa med på våran klassresa. Jag vill ha så många tips innan 29 Augusti (helst snabbare.) Ifall jag inte vågar säga måste jag följa med 🙁 Snälla hjälp mig!!

Mvh
//Simon


   
Citera
Ämnesstartare

kan du inte bara bli "sjuk" eller skolka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej, kan jag prata med dig om en sak?
Javisst, va ere?
Tänkte bara säga att jag inte följer med på klassresan, känner ba inte för det helt enkelt
e du säker d kmr bli kul
jupp säkeer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofta man inte vågar?


   
SvaraCitera

Vad är det för klassresa? Varför vill du inte följa med? Varför känns det obehagligt att säga till läraren att du inte vill följa med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Varför känns det obehagligt att säga till läraren att du inte vill följa med?

Det är en ny skola och jag känner henne inte så bra.


   
SvaraCitera

pilen3:

Det är en ny skola och jag känner henne inte så bra.

Varför vill du inte följa med, då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Varför vill du inte följa med, då?

Känner knappt nån och jag hatar verkligen klassresor + så har jag lite andra problem. Men dom vill jag inte gå in på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pilen3:

Känner knappt nån och jag hatar verkligen klassresor + så har jag lite andra problem. Men dom vill jag inte gå in på.

Kanske dags att utmana dig själv? Stor chans att du lär känna folk där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pilen3:

Känner knappt nån och jag hatar verkligen klassresor

om du hänger med kanske du kan lära känna någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med Angeliqwrwe, det är säkert flera andra som inte heller känner någon annan. försök att tvinga dig att gå fast att du inte vill, du kommer garanterat att bli bekvämare i din klass efteråt.

som sagt,

Angelize:

dags att utmana dig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håll er till topic please.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som

Köffein:

Angeliqwrwe

sa så är det alltid bra att utmana dig själv. Fråga dina föräldrar om de skulle kunna komma och hämta dig om du känner att du inte vill vara kvar. (du behöver ju bara säga till klasskompisarna att du mår illa lr ngt då)
Om du har sådana föräldrar dvs.


   
SvaraCitera

Bara att strunta i det helt istället för att sitta och oroa dig över att snacka med läraren. Det man inte vill göra ska man ge tusan i helt enkelt.

Läraren kommer säkerligen bara vara persistent och försöka övertala dig att följa med ändå. Sitt hemma och dra en kall bärs, spela dataspel och softa istället. Du behöver inte tacka mig [cool]


   
SvaraCitera

Så var jag i min förra skola... believe us det blir säkert så mycket bättre om du följer med. Du kommer inte lära känna någon genom att undvika dem. Men jag förstår den härliga känslan när man ligger i sin säng på morgonen och tänker på klasskamraterna som redan varit uppe i flera timmar [y]
Anyway, antingen berättar du om dina problem och är ärlig. Att maila läraren är också ett alternativ. Eller så blir du "sjuk" helt enkelt.


   
SvaraCitera