Aviseringar
Rensa alla

[hjälp!] blondera! vilket är det bästa sättet?


Ämnesstartare

Nu är det såhär, att jag har mörkbrunt hår, och jag skulle i princip kunna göra vad som helst för att få tillbaka min blonda hårfärg. och jag har nu typ 3 alternativ, och jag har ingen aning om vilket jag skall välja.

alt.1: Gå till frisören, (jag är nästan 100% säker på att hon kmr säga något i stil med: nej, jag kan inte göra det ljust, eller ens ljustbrunt, så jag lägger i lite ljusare slingor i håret, det kostar 1000 spänn, kom tillbaka om en månad så lägger vi i mer, det kostar också 1000 spänn o så håller det på så i all oändlighet) vilket jag INTE har råd med. Har typ 1500 kr som jag skulle kunna lägga på detta.

alt.2: avfärga och/eller blondera ett par gånger själv hemma, och sedan gå till frisören så att hon kan ta bort de orangea/gula tonerna. detta kommer slita rejält, eller? men det ränknar jag med att det kommer göra hur jag än väljer att färga det.

alt.3: blondera o hålla på själv, och sedan själv försöka få det så naturligt blondt som möjligt, med hjälp av slingor osv.

PLANERAR ATT GÖRA DETTA UNDER HÖGST TYP EN MÅNAD. gärna mindre!

har ni mer alternativ får ni gärna tipsa mej!

såvilljagha.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

^
|
sådär blondt är väl mitt 'mål'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(är så blond naturligt egentligen, men har färgat det mörkbrunt typ 3 ggr under ett halvår!)


   
SvaraCitera

hitta en bra frisör. de borde väl kunna blondera ditt hår så det blir så direkt. baserar detta på ngt jag såg på tv. tjejen skulle få en make over och hon hade naturligt brunt hår från början. de färgade det om inte mer blont än det du har på bilden, typ så. och hela hennes kropp skakade av behandlingen för att det sved så mkt. men med tanke på det så borde det ju gå att göra med tillräckligt starka grejer. hennes hår blev inte heller slitet (iaf inte till utseende) efteråt.


   
SvaraCitera

Jag gjorde mitt själv.. men det var ett jävla helvete, rekommenderar det inte. Gå till en frisör.


   
SvaraCitera

Raka av allt, och l[t det v'xa ut igen 😀


   
SvaraCitera

Jag blonderade mitt själv på runt 3-4 veckor (från blåsvart).
Blev väldigt slitet.


   
SvaraCitera

yoghurtglass:

alt.3: blondera o hålla på själv, och sedan själv försöka få det så naturligt blondt som möjligt, med hjälp av slingor osv.

om du använder silvershampoo & balsam samt använder inpackning så...
men frisören är fortfarande det bästa alternativet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänkte köpa en avfärgning på kicks imorgon, och sedan efter det lägga i 2 blonderingar samtidigt (har ganska långt och tjockt hår så ett pack räcker ej) sen på tisdag skall jag till frissan o fixa till det o så. får se hur det blir 🙂


   
SvaraCitera

ja, jag tog en avfärgning sen slinga jag det blont 1 gång och har färgat utväxt plus orange/gulaktiga toner ca 2 ggr. det blev bra, och tips mot slitet hår är Phc hår serum, blir lent och ser inte så frissigt/slitet ut. [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera