Aviseringar
Rensa alla

Hjälp: Bulimi?


Ämnesstartare

Ska försöka dra det här kortfattat. Det senaste året har jag tänkt väldigt mycket på min vikt och mitt utseende och har gått ner en del. Sådana tankar har uppstått i mitt huvud fram och tillbaka i ett par år och har haft perioder när jag äter lite osv och rasat i vikt.

Men de senaste månaderna har jag börjat att spy upp mat vilket jag aldrig gjort innan. I början inte så ofta med den senaste månaden händer det nästan dagligen, ibland flera gånger/dag, samtidigt som jag endast äter en måltid om dagen. Jag börjar bli lite rädd för mig själv och på kvällen, efter att jag kräkts, tänker jag att "nej, INTE fler gånger" och lyckas övertyga mig. Men följande dag, när jag känner klumpen med mat i magen, så händer det iallafall. På något sjukt sätt ger det mig ett slags lugn inuti efteråt och ja...

Behövde egentligen bara skriva av mig. För eftersom jag klassas som normalviktig så tänker jag att jag "inte förtjänar" eller inte ska inbilla mig att jag problem eftersom det finns så många där ute som har det så mycket förjävligare.

Det jag undrade var väl egentligen: Hur lång tid tar det innan följder av kräkningar syns fysiskt, på tänder och så?

Tack för er tid.


   
Citera

om det är som du säger så hade nog jag sökt hjälp. det blir inte bättre dest längre man väntar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har det exakt som du, tankarna också ..man förnekar det hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får inte tänka att det finns de som har det värre och att du inte förtjänar hjälp/uppmärksamhet. Fortsätter du som du gör så hamnar du där snart också, ju mer du kräks och ju mer du låter dessa tankar manipulera dig, desto större fånge blir du under sjukdomen. Snälla sök hjälp innan det är för sent för när du väl har låtit det gå för långt så finns ingen återvändo, då kommer du vara så besatt och ha förstört din kropp så pass mycket att ärren är svåra att laga..

Jag har förstört viktiga organ i min kropp genom kräkningar och hetsätning och måste nu genomgå flera operationer innan jag blir frisk igen, allt för att jag lät sjukdomen kontrollera mig. Det är inte värt det på långa vägar - snälla sluta förneka och ta emot hjälp om du känner att du inte klarar det själv. Du måste verkligen sluta kräkas, det är första steget mot att bli frisk..

Det syns på kroppen när man kräks mycket, man blir mörk under ögonen, ser konstant trött ut, blir svullen i ansiktet/halsen, förstör tänder, hår o naglar o får obalans i matsmältning osv..

Du vet liksom jag att du inte vill detta egentligen!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera