Aviseringar
Rensa alla

Hjälp bygga muskler!


Ämnesstartare

Hej skulle behöva hjälp med att bygga magmuskler.

Jag är 13 år gammal.
Väger 73 kg.
162 cm lång.

Undrar hur många situps jag behöver göra om dagen och hur många dagar i veckan för att få magmuskler/magrutor

Bara seriösa svar!!!!


   
Citera
Ämnesstartare

Niido:

Väger 73 kg.
162 cm lång.

oops

antar att du har en del överflödigt fett? börja med att gå till viktväktarna, samtidigt som du börjar med att träna bort det.
gå på en 1-timmespromenad om dagen samtidigt som du gör 100 sit-ups om dagen. eftersom du är 13 och därför ännu inte har de bästa förutsättningarna för att bygga muskler kommer det nog ta minst 6 månader, men du kommer att må bättre..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jogging, cykling, crosstriner, skidåkning, gång och allt vad som nu kan ge långsam fettförbränning 🙂


   
SvaraCitera

Niido:

Hej skulle behöva hjälp med att bygga magmuskler.

Känslig fråga kanske, men har du kommit in i puberteten? Annars kommer du inte kunna bygga några muskler hur mycket du än tränar. Däremot kan du alltid gå ned i vikt, för det tror jag du behöver. Gör saker som sätter igång stora muskelgrupper: löpning, simning, rodd.. Gör nåt som du tycker är kul. Annars lär det inte bli av. Så småningom, förhoppningsvis, kommer dina "naturliga" rutor göra sig synliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kvittar hur många situps och andra magövningar du gör, så länge du har överflödigt fett på magen kommer rutorna inte att synas. Alla har magrutor om de har lite fett. Träning kan dock ge snyggare och större rutor.

Du är endast tretton och du ska vänta några år med styrketräning. Börja istället på någon sport. Vill du inte det kan du börja gå/jogga/springa/cykla/simma. Du kommer förlora fett om du inte äter på tok för mycket. Se heller till att inte äta för lite, det är absolut inte bra.

Ät "normala" mängder mat, och kör nån konditionsträning 2-3 dagar i veckan och du kommer se resultat med tiden. Skynda långsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska helt seriöst be dig att läsa på själv. Bästa sättet att få bra svar.


   
SvaraCitera

Du bygger inte magmuskler genom sittups. Det finns 2 alternativ. Om du vill bygga stora magmuskler så kör crunches med vikt (cabelcrunches kan rekommenderas) och om du vill ha synliga så måste du tyvärr gå ner i BF.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera