Aviseringar
Rensa alla

Hjälp, datorn tömd!


Jag skulle tro att för mycket har försvunnit. Jag har inte använt Windows på länge men jag kan inte tänka mig att alla viktiga mappar på hela datorn är skrivskyddade. Det är ju Windows trots allt. Att lite grejer ligger kvar här och där hjälper nog inte. En formatering+ominstallation av Windows är det enda jag kan rekommendera...

Jag har också svårt att tycka synd om. Det är imponerande hur folk bara gör saker utan att undersöka lite först. Fast å andra sidan, jag har också pillat sönder operativsystem i mina dagar. Man lär sig av sina misstag.

Det är ju såklart jättetråkigt att förmodligen alla dina personliga filer (bilder, filmer, musik) är borta, men det är inte mycket att göra åt. Där har vi ännu en lärdom: Gör alltid backuper med jämna mellanrum.

neologic:

Märkligt ändå, windows borde inte fungera öht

Jodå, det mesta fungerar fortfarande eftersom så mycket ligger och knödar upp plats i minnet. Råkade själv ut för detta en gång pga en jävligt dryg bug i ett program. När man klickade på skrivbordet kom det upp en varningsruta som sa att skrivbordet inte kunde hittas. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stäng av datorn, ta ut hårddisken. Stoppa in hårddisken i en annan dator. Kör ett recover program. Har själv bara använt programmet getdataback for ntfs om du scroller ner en bit finns trial version att ladda ner.

Som sagt, stoppa in hårddisken i en annan dator och kör programmet på den, brukar funka bra i sådanna här scenarion. Dock osäker på hur stabil trial versionen är..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inte windows CD:n, går det bra att ladda ner och bränna i en skiva eller måste man ha ett äkta?


   
SvaraCitera
Åtta

RainbowDash:

Jag har inte windows CD:n, går det bra att ladda ner och bränna i en skiva eller måste man ha ett äkta?

Att piratkopiera upphovsrättsskyddat material utan upphovsrättsmannens tillstånd är emot lagen, och att be om länkar till det, eller hjälp rörande det, här är emot UMs regler.


   
SvaraCitera

komandon med *.* ska du inte använda typ alltid virus filer du gör eller nåt som inte är bra


   
SvaraCitera
Åtta

looptroop:

komandon med *.* ska du inte använda typ alltid virus filer du gör eller nåt som inte är bra

Vet du ens vad *.* innebär? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

looptroop:

komandon med *.* ska du inte använda typ alltid virus filer du gör eller nåt som inte är bra

Asterisker är det inget fel på, använder dom dagligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

looptroop:

komandon med *.* ska du inte använda typ alltid virus filer du gör eller nåt som inte är bra

$ls *.*

OH SHII-


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlemen:

OH SHII-

Bash:

ls: cannot access *.*: No such file or directory

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

[no-no]

Du får ju skylla dig själv ifall du inte har några filer med formatet *.* i katalogen D:


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlemen:

Du får ju skylla dig själv ifall du inte har några filer med formatet *.* i katalogen D:

sudo rm -rf /*

OH SHII-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv inte så hemskt D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera