Aviseringar
Rensa alla

Hjälp en stackars misstänkt kriminell!


Ämnesstartare

Hej kära UM,

Jag har nu satt mig i en situation där jag i värsta fall riskerar fängelse i upp till ett år. Vad jag har gjort tänker jag inte säga - men det kanske ni kan lista ut. En förundersökning är inte inledd än så jag sitter och hoppas att det läggs ner.

Så frågan är: vad fan skall jag göra om åtal väcks och jag blir dömd till fängelse? [bigcheers][shake]


   
Citera
höna

prisonbreak såklart!! så kan alla umare hjälpa till. komma på värsta planen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför bryta lagen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Annat (Du röstade på detta alternativ)

nervsammanbrott och avtjäna tiden på psyket istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om de har väldigt hårt med bevismaterial kanske det bästa är att luta sig över det stora systemskrivbordet och bli knullad, tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Gå i fängelse (utan att passera Gå)! (Du röstade på detta alternativ)

Med Sveriges skämt till straff är du ju ändå ute igen efter bara några månader. Och våra fängelser har ju hotellstandard så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Varför bryta lagen?

pga sämst i många avseenden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

prisonbreak såklart!! så kan alla umare hjälpa till. komma på värsta planen.

This [love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Vad jag har gjort tänker jag inte säga - men det kanske ni kan lista ut

är högsta straff 1 år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

g*nus:

pga sämst i många avseenden

Vad gör en lag dålig? Vilka dåliga lagar får man bryta mot?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och det sägs att med en advokat som du betalar för (dvs som har motivation att faktiskt göra något) så är det lätt att slippa undan det mesta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avtjäna ditt straff (om du mot förmodan blir dömd till fängelse) och skriv en bok om hur värdelös den svenska n-politiken är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

prisonbreak såklart!! så kan alla umare hjälpa till. komma på värsta planen.

STORM:

This [love][love][love][love]

[love]

Chibibbi:

Varför bryta lagen?

g*nus:

pga sämst i många avseenden

Just därför.

Luther Blissett:

nervsammanbrott och avtjäna tiden på psyket istället

Hm, det är en idé. Har ju en diagnos att luta mig emot. Men fungerar det verkligen?

g*nus:

Om de har väldigt hårt med bevismaterial kanske det bästa är att luta sig över det stora systemskrivbordet och bli knullad, tyvärr.

Nej, de har inte så hårt med bevismaterial som är tur. Jag borde klara mig - men kan absolut inte vara säker.

Ganon:

Med Sveriges skämt till straff är du ju ändå ute igen efter bara några månader. Och våra fängelser har ju hotellstandard så.

[crazy]

Dan_the_ironman:

är högsta straff 1 år?

Eh, typ, kanske. Vet inte exakt, finns ingen direkt brottsrubricering än tror jag.

Luther Blissett:

och det sägs att med en advokat som du betalar för (dvs som har motivation att faktiskt göra något) så är det lätt att slippa undan det mesta

Ska nog kolla upp det om det blir aktuellt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Avtjäna ditt straff (om du mot förmodan blir dömd till fängelse) och skriv en bok om hur värdelös den svenska n-politiken är.

Har faktiskt tänkt på detta idag [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Men fungerar det verkligen?

Det bör göra det om du är tillräckligt övertygande, än bättre om du faktiskt driver dig själv till ett sammanbrott såklart


   
SvaraCitera