Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP, flottigt hår


Ämnesstartare

Hej!
Det här kan låta hur äckligt som helst men jag måste få hjälp. Mitt hår har blivit jätte flottigt det lixom klibbar ihop och om man tar i det känner man att det är kladdigt[chocked]. (bara på själva huvudet) det spelar ingen roll om jag duschat innan det blir endå lika dant. hur får man bort allt flott igen? jag duschar varje dag, använder inte balsam eller något sådan. men vad kan det bero på? och hur får man bort det?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

raka bort det


   
SvaraCitera

Tvätta håret ca var 3:e dag, använd balsam.
Om du tvättar håret för ofta, så sköljer du bort hårets naturliga fetter, vilket gör att skalpen reagerar och producerar ännu mer fett, vilket blir för mycket, en överproduktion. Du tvättar mer, håret reagerar ännu mer etc etc, ond cirkel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

Tvätta håret ca var 3:e dag, använd balsam.
Om du tvättar håret för ofta, så sköljer du bort hårets naturliga fetter, vilket gör att skalpen reagerar och producerar ännu mer fett, vilket blir för mycket, en överproduktion. Du tvättar mer, håret reagerar ännu mer etc etc, ond cirkel.

Okej jag ska försöka med det och hoppas att det funkar, tror du jag aldrig kan duscha varje dag eller varannan igen? [surprised]


   
SvaraCitera

Duscha, men inte tvätta håret. Håret måste få vila, det är inte bra för det att tvättas och retas upp så ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

Duscha, men inte tvätta håret. Håret måste få vila, det är inte bra för det att tvättas och retas upp så ofta.

okej, tack så mycket för hjälpen. kanske lärde mig något nu 🙂


   
SvaraCitera

moa_j:

okej, tack så mycket för hjälpen. kanske lärde mig något nu 🙂

Lugnt^^ Dessa frågor kommer upp dagligen på stylesearch, du kan söka runt lite där för att få fler tips 🙂

En annan sak som kompletterar till dina problem är också att du förmodligen har lite för starkt koncentrerat schampoo, och just att du inte använder balsam 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håret blir fettigt för att man har torkat ut det, asså genom att tvätta det för mycket, det är kroppens naturliga sätt att smörja det för att det är för torrt. Dold text: Tror jag.

Iaf, tvätta håret var 2-3:e dag ist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

moa_j:

jag duschar varje dag, använder inte balsam eller något sådan.

Du behöver inte ens spola av håret varje dag. Använd då bara torrschampo och tvätta håret med schampo och balsam utvecklat för fett hår när du tvättar det.


   
SvaraCitera