Aviseringar
Rensa alla

Hjälp, flytta ihop eller inte? Bråttom


Ämnesstartare

Både jag och min kille är 21 år. Vi har varit tillsammans i ett och ett halvt år och har under det senaste året pratade väldigt mycket både på skoj och seriöst om att flytta ihop.

Jag har haft det väldigt bråkigt hemma och därför har det många gånger handlat om att jag vill flytta och att min kille då skulle kunna tänka sig att flytta för min skull. Han däremot har trivts bra hemma. Sedan tre månader tillbaka sover jag hos honom varje natt men är hemma en del på kvällarna.

Nu har vi fått erbjudande om en lägenhet som vi båda gillar. En tvåa. Frågan är om vi ska flytta ihop eller inte?
90% av tiden tycker jag vårt förhållande är jättebra och trivs i det och älskar min pojkvän. Men någon gång i veckan känner jag mig trött på det och så. Min pojkvän säger att han tänkt igenom saken och VILL flytta ihop med mig nu, han gör inte nån sorts uppoffring för min skull som det var tal om förut.

Själv känner jag så här: Jag gillar verkligen den här killen, han gör mig gladare och får mig att må bättre. det vore kul om det hände nåt i livet nu också, som en flytt.. dock känns det väl inte som att vi kommer leva hela livet ut. Är det ändå rätt att flytta ihop o så då? Bättre än att bo hemma liksom.

Vad tycker ni? stanna kvar hemma där det inte är jättekul men graits och servat. eller ge sig ut i vuxenlivet och ha sitt eget, bestämma säjlv och betala för sig.. dock med nån man gillar för stunden men inte tror på livet ut. Att få en lägenhet ensam har jag i dagsläget ingen möjlighet till pga pengar.


   
Citera
Ämnesstartare

tweegy:

stanna kvar hemma är jättekul men graits och servat.

snobb. [chocked]


   
SvaraCitera

FLYTTA FLYTTA FLYTTA


   
SvaraCitera

Till att börja med kanske du och din kille borde snacka ut angående erat förhållande? Särskilt om ni vill flytta ihop. Känns bara dumt att ni ska flytta ihop om du inte tror att det kommer hålla längre än ett tag till


   
SvaraCitera

Stanna hemma o ruttna du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tweegy:

Frågan är om vi ska flytta ihop eller inte?

vrf tvekar ni ens? ni e redan vuxna. Skiter det sej får ni la flytta hem igen, inte värre med det. O sen så om 90% av förhållandet är kanon, vrf tvekar du på det med? Du kan ju inte tro att det ska va 100%kanon hela livet? Ingen har det så. O det blir inte bättre av att byta kille precis.

Flytta ihop för fan.[bigsmile]


   
SvaraCitera

tweegy:

. dock med nån man gillar för stunden men inte tror på livet ut.

Fuck livet ut. Du vet inte ens hur länge du kommer att leva.


   
SvaraCitera

tweegy:

Frågan är om vi ska flytta ihop eller inte?

Why the fuck not? Har du aldrig bott ensam tidigare, får du räkna med att ni kommer ha det tungt till en början, vilket högst troligt ta på ert förhållande. Men som föregående talare sa, du kan likaväl dö i nästa vecka, vill du verkligen ha bott hemma hela livet?

Och dessutom... Ni är 21 år? Vad i helvete gör ni fortfarande hemma?!


   
SvaraCitera

Jag tycker ni ska chansa - just för att få reda på om det är ni två genom livet.
Fördelarna med att bo ihop är att man alltid har någon att ha roligt med & snacka. Nackdelarna - om du vill ha mycket egentid och påverkas väldigt mycket av din partners humör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att det kommer stärka ert förhållande att flytta ihop... ni lär er att leva i vått å torrt liksom. sen om det skiter sej så lär du dej av era misstag [wink]
Jag har bott med min nuvarande enda sen vi blev ihop typ.... inte faan har vi ett underbart förhållande JÄMT haha.. men jag tror endå vi håller livet ut.
man ska heller ej ta "flytta ihop med sin partner" på för stort allvar... skulle du tvekat lika mycket om det var med en kompis du skulle flyttat ihop med?? jag kan säga att det e jobbigare å bo ihop med en polare... man kan inte gnabbas på samma sätt, att störa sej på sin partner e som att störa sej på sitt syskon = grälet e överspelat å alla e glada efter 10min [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tweegy:

känns det väl inte som att vi kommer leva hela livet ut.

Vem har sagt att man lever mer än en gång? Funkar ni inte tillsamamns, shit happens everyday och man går vidare ändå.

Jag skulle säga att ni två skulle testa att bo själva och lära er hur man tar ansvar över sitt eget liv och kan klara sig själv, så man slipper tjaffsa om sådant med varandra.. t.ex. disken, matlagningen, ekonomin, städningen... etc. Liksom av erfarenhet vad pengarna måste gå till och så vidare. Det är faktiskt mycket att tänka på.

Men om ni ändå vill så är det jätteviktigt att trots att ni älskar varandra och trivs grymt bra ska kunna få ha möjlighet att komma/gå ifrån varandra, trots att ni bor under samma tak. Alltså eget privatliv med vänner, intressen etc. så ni inte känner att ni håller på att klänga på varandra eller att det blir alldeles för mkt på varandra - kvävs. Se bara till att ni kan få lite andrum, er egen tid också.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera