Aviseringar
Rensa alla

Hjälp, han finns bland tankarna konstant


Ämnesstartare

Nu är det så att jag har börjat i en ny klass och där fanns världens sötaste kille. Ja, jag är bi vilket är ganska uppenbart, tycker oftast inte om så där eller jag menar att jag inte intresserar mig ofta bland killar... finns ju undantag dock men hur som helst... fattar inte riktigt hur jag ska närma mig honom? Vi pratar nån gång under lektionstid och så men allmänt när det gäller att öh umgås utanför skolan så går det inte typ... vågar heller inte fråga han, för det låter lite fult o säga hej ska vi vara???
🙁 Varje gång jag ser honom lider jag av hans dödliga blick ._. o smälter av hans leende... gud vad ska jag ta mig åt????? Ibland känns det som att man bara blir kär i utseendet, eller vad tror ni?


   
Citera

Vet inte riktigt men du kan försöka prata mer med honom under lektionstid, kanske snubbla in på ett ämne så du kan ta upp aktiviteter och föreslå att ni hittar på någonting tillsammans. Det behöver inte vara svårare än så, han svarar antingen ja eller nej. För din del tror jag det kommer kännas bra att du vågat fråga vad han än svarar.


   
SvaraCitera

Ijustwonder38:

Ibland känns det som att man bara blir kär i utseendet, eller vad tror ni?

Att våga umgås med honom är det enda sättet att ta reda på om det finns mer.


   
SvaraCitera

Vet du om han också är bi/bög?


   
SvaraCitera

Lär känna honom bättre så du vet om han verkligen är något att ha.


   
SvaraCitera

glid in på nåt ämne, typ nåt spel lr nån händelse lr nån spelning, som han också är intresserad av o så frågar du ba om han ska med.


   
SvaraCitera

Åh vad jag känner igen mig själv i det du säger... Det är så jävla dödande..: Om du vill så kan jag ge dig lite tips som jag använde. Det funkade väll halvt hehe 🙂


   
SvaraCitera