Aviseringar
Rensa alla

hjälp hitta nya vänner!


Ämnesstartare

Shit.. det börjar bli mer och mer uppenbart hur mycket man glidit ifrån sina gamla vänner. Jag bor i en väldigt liten stad och känner att det bara är samma folk man träffar, och jag bara längtar efter att kunna bryta mönstret och träffa lite nya vänner i tex lund, malmö eller någon annan större stad i Skåne. Jag har ett stort socialt behov och älskar att träffa nytt folk, därför känner jag mig så fruktansvärt nere av min situation.. problemet är vart man hittar nya intressanta vänner ? har någon nåt bra tips om vart man ska befinna sig eller ta sig tillväga ?


   
Citera

för oss på UM har det hjälp att vara social här som sedan tar sig ut i livet.
funnit tex god vän i maxwinner. [cool] ritkig konstnärssjäl det där


   
SvaraCitera

Alla vet ju att chatten på snyggast.se är bäst för att hitta vänner [rolleyes]


   
SvaraCitera

På internet finns massa trevligt folk! Har fungerat för mig i 10 år utan att bli allt för deppig! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

för oss på UM har det hjälp att vara social här som sedan tar sig ut i livet.

Är det verkligen så? att man kan finna nya vänner här och sen ses inreal såattsäga ? 🙂


   
SvaraCitera

Bor man i en mindre stad är nog internet ett utmärkt sätt att träffa nytt folk på. Bara man har tålamod.

Naturligtvis är det ett lika bra sätt för dem som bor i större städer men de kan ju också träffa på nytt folk i närmsta busshytt. Vi har inga busshytter.


   
SvaraCitera

xftre:

att man kan finna nya vänner här och sen ses inreal såattsäga ? 🙂

ja.
ganska många som gör, ibland är det um-träffar också. Håll utkik [smile]


   
SvaraCitera

xftre:

? att man kan finna nya vänner här och sen ses inreal såattsäga ? 🙂

ja, precis. men för mig har det tagit ca 4 år, och det rä nog svårt astt rusha processen [blush]
har fått en pojkvän genom UM med. åh, den fina mannen. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ojdå, vad bra:)
jag är ny här så har inte så bra koll, men man får hålla sig mer uppdaterad ! men det är ju skönt att höra att det går att träffa seriösa personer på internet också


   
SvaraCitera

xftre:

seriösa personer på internet

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

men för mig har det tagit ca 4 år

Hm.. 4år lät ju inte så jätteroligt ! hur gör man då för att komma in i det här lite fortare? jag vet nästan ingenting om UM, ingen som skulle kunna dra lite snabbinfo :)?


   
SvaraCitera
mynona

xftre:

har någon nåt bra tips om vart man ska befinna sig eller ta sig tillväga ?

Som många har sagt är nätet en bra metod att träffa folk : var inte rädd att ta kontakt/prata med folk random, var bara öppen och slappna av och försök att inte bygga upp förväntningarna för högt i början. [y]


   
SvaraCitera

Tänkte tipsa om att finna vänner här, tills jag såg din avatar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

odiös:

Tänkte tipsa om att finna vänner här, tills jag såg din avatar.

haha vad nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

var bara öppen och slappna av och försök att inte bygga upp förväntningarna för högt i början

tack för tipset 🙂 !


   
SvaraCitera