Aviseringar
Rensa alla

Hjälp!! ( Hjälp hur jag fixar högre betyg)


Ämnesstartare

Hejsan!
Jag behöver få upp mina betyg för att komma in till Byggprogrammet!!!

Tips hur jag får om mina betyg i dom här ämnena Hk , Teknik , Idrott , slöjd och musik!!

Skulle bli glad om jag fick svar[smile]
För jag VILL verkligen komma in på Byggprogrammet!

Hur jag kan få upp mina betyg utan ATT helt släppa taget om kompisar osv?

Tacksam för svar 🙂


   
Citera

Idrott behöver du väl inte höja? Den kan man väl stryka om den inte är relevant för programmet man söker till? Eller?


   
SvaraCitera

Myksa:

Idrott behöver du väl inte höja? Den kan man väl stryka om den inte är relevant för programmet man söker till? Eller?

läser man en ett tredjespråk får man räkna bort vilket betyg man vill, annars räknas det


   
SvaraCitera

Myksa:

Idrott behöver du väl inte höja? Den kan man väl stryka om den inte är relevant för programmet man söker till? Eller?

Om man läser ett b-språk så läser man oftast 17ämnen i högstadiet, och det är bara 16 som räknas, då tas det sämsta bort.

Zylom:

Hur jag kan få upp mina betyg utan ATT helt släppa taget om kompisar osv?

Festa mindre, vara aktiv på lektionerna, försöka göra sitt bästa.
Prata med läraren, säg att du saknar si o så många poäng för att vara säker på att komma in på det du behöver och fråga vad du ska försöka bli bättre på i just DET ämnet för att kunna få ett högre betyg. Fråga på flera olika ställen, och satsa på det som du tycker känns mest rimligt att nå.

Det är mitt tips.


   
SvaraCitera

Zylom:

Tips hur jag får om mina betyg i dom här ämnena Hk , Teknik , Idrott , slöjd och musik!!

plugga, plugga och plugga på teknik och hemkunskapsläxorna och inför provet, jag brukade skriva korta anteckningar på alla sidor vi hade prov/läxa på.
Idrott upplever jag att det kan vara rätt svårt att förbättra sig på efetrsom det är så jävla brett, men träna styrka, kondition och koordination hemma så har du en bra bas åtminstone och gör ditt bästa på lektionerna samt var snäll mot dina klasskamrater (ja det står med i kursplanen att du ska visa respekt och liknande på idrotten).
Musik vet jag inte riktigt vad du kan göra på, är du bra på att sjunga så gör det, plugga inför prov och liknande, har du en gitarr så träna hemma osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Festa mindre, vara aktiv på lektionerna, försöka göra sitt bästa.
Prata med läraren, säg att du saknar si o så många poäng för att vara säker på att komma in på det du behöver och fråga vad du ska försöka bli bättre på i just DET ämnet för att kunna få ett högre betyg.

Festar gör jag inte 😛
Men tack för tipsen jag ska ta dom och göra som du sa![smile]

Blivande_japan:

plugga, plugga och plugga på teknik och hemkunskapsläxorna och inför provet, jag brukade skriva korta anteckningar på alla sidor vi hade prov/läxa på.

Det ska jag också testa [smile]

Myksa:

Idrott behöver du väl inte höja? Den kan man väl stryka om den inte är relevant för programmet man söker till? Eller?

Jo idrott räknas också![bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fler tips?[smile]


   
SvaraCitera

Zylom:

Festar gör jag inte 😛

Det var en fördom, ber om ursäkt för det.

Zylom:

Men tack för tipsen jag ska ta dom och göra som du sa!

Det är bra att du försöker göra det nu och inte kommer med en vecka kvar tills betygen sätts. då är det lite svårt.


   
SvaraCitera

plugga ba [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Det var en fördom, ber om ursäkt för det.

Det är lugnt [smile]

Borgeus:

Det är bra att du försöker göra det nu och inte kommer med en vecka kvar tills betygen sätts. då är det lite svårt.

Jo jag vet ^^
Tack för tipsen ska börja med det nästa vecka!

enhimmelskdrog:

plugga ba [mad]

Jo det med.


   
SvaraCitera

Zylom:

Tips hur jag får om mina betyg i dom här ämnena Hk , Teknik , Idrott , slöjd och musik!!

Har du totalt IG ? jag förstår inte hur man lyckas få ig om man bryr sig åtminstone lite grann. Då borde du tala med dina lärare.

Men om det handlar om att öka betyget så vad jag såg att mina klasskamrater gjorde var att smöra väldigt mycket. Och det finns faktiskt ingen standard tabell vad du skall göra för få mvg eller vg.
Du får helt enkelt fråga dina lärare

Sen byggprogrammet hur svårt kan det vara att komma in dit egetligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pure_Uncut:

Har du totalt IG ? jag förstår inte hur man lyckas få ig om man bryr sig åtminstone lite grann. Då borde du tala med dina lärare.

NEJ jag har inte ig i nåt ämne!! Vill bara att betyget ska bli bättre!!

Pure_Uncut:

Men om det handlar om att öka betyget så vad jag såg att mina klasskamrater gjorde var att smöra väldigt mycket. Och det finns faktiskt ingen standard tabell vad du skall göra för få mvg eller vg.

OKej då får jag smöra.

Pure_Uncut:

Sen byggprogrammet hur svårt kan det vara att komma in dit egetligen?

Hmm 190 poäng!
Vadårå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zylom:

Har du totalt IG ?

Vars fick du det i från?
Jag har inte skrivit att jag haft ig i något ämne jag vill få högre betyg!


   
SvaraCitera

Zylom:

Det är lugnt

bra

Zylom:

Jo jag vet ^^
Tack för tipsen ska börja med det nästa vecka!

bra

Zylom:

Hmm 190 poäng!

där jag kommer ifrån var det 100 på byggprogrammet.


   
SvaraCitera

Borgeus:

b-språk

c-språk 😉

flåt, var bara tvungen 🙁


   
SvaraCitera