Aviseringar
Rensa alla

Hjälp!! ( Hjälp hur jag fixar högre betyg)


Budolicious:

c-språk 😉

flåt, var bara tvungen 🙁

man kan läsa D-språk också 😉 men det är bara överengagerade som gör det, anser jag.


   
SvaraCitera

Borgeus:

man kan läsa D-språk också 😉 men det är bara överengagerade som gör det, anser jag.

Jo, men alltså. det är c-språk du syftade på förut, inte b. Så menade jag[smile]


   
SvaraCitera

Budolicious:

Jo, men alltså. det är c-språk du syftade på förut, inte b. Så menade jag

Spanska, franska, tyska syftade jag på? det är väl b-språk? Det blir google på det.


   
SvaraCitera

Zylom:

Hur jag kan få upp mina betyg utan ATT helt släppa taget om kompisar osv?

man behöver inte välja. det handlar om planering. fö borde du först säg till dina lärare att du siktar på högre. då kmr de antagligen kolla på dig lite extra och hjälpa dig att få de betyg du vill ha. glöm inte att lärare vill ha duktiga elever och därmed kunna ge dem bra betyg


   
SvaraCitera

Borgeus:

Spanska, franska, tyska syftade jag på? det är väl b-språk? Det blir google på det.

oj, jag kanske fått de tom bakfoten förresten. Har mycket väl för mig att spanska/franska/tyska kallades c-språk på min skola. och att engelska räknades som b-språk. Men det kanske inte var så då. Jag har levt i en lögn 🙁


   
SvaraCitera

Budolicious:

oj, jag kanske fått de tom bakfoten förresten. Har mycket väl för mig att spanska/franska/tyska kallades c-språk på min skola. och att engelska räknades som b-språk. Men det kanske inte var så då. Jag har levt i en lögn 🙁

Googlade lite, fick fram kursplaner för B-språk med texten: "för ett andra icke modersmål-språk i svenska skolan"
Det tyckte jag var en dum formulering, dock.
För majoriteten blir det första icke modersmål språk Engelska, men för invandrare så är modersmålet ex. arabiska, första icke modersmålspråket svenska, osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AHHHHH:

man behöver inte välja. det handlar om planering. fö borde du först säg till dina lärare att du siktar på högre. då kmr de antagligen kolla på dig lite extra och hjälpa dig att få de betyg du vill ha. glöm inte att lärare vill ha duktiga elever och därmed kunna ge dem bra betyg

Okej tack[smile]
Jag testar det med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

bra

Jajjemen!

Borgeus:

bra

Jo[smile]

Borgeus:

där jag kommer ifrån var det 100 på byggprogrammet.

Aha okej Men jag ska gå På Lilja skolan uppe i Norrland man får köra traktor grävskopa och sådant[smile]


   
SvaraCitera

Prata med varje lärare i ämnena du vill höja dig i om vad du ska göra för att höja dig. Föreslå gärna att du kan göra saker hemma för att höja dig också. I vissa fall kan till och med intresset väga upp.


   
SvaraCitera

Zylom:

Aha okej Men jag ska gå På Lilja skolan uppe i Norrland man får köra traktor grävskopa och sådant

det är som fordon i Uddevalla. Jag har tolkat det som om man får ta något körkort på lektionstid. Jättepopulärt är det.


   
SvaraCitera

Zylom:

Hmm 190 poäng!
Vadårå?

Vad har du nu då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Prata med varje lärare i ämnena du vill höja dig i om vad du ska göra för att höja dig. Föreslå gärna att du kan göra saker hemma för att höja dig också. I vissa fall kan till och med intresset väga upp.

Okej smart! Det testar jag!

Borgeus:

det är som fordon i Uddevalla. Jag har tolkat det som om man får ta något körkort på lektionstid. Jättepopulärt är det.

Jo det är skit roligt! Jag ska in på det! kommer bli skit kul 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pure_Uncut:

Vad har du nu då?

Måste du veta det?


   
SvaraCitera

Zylom:

Måste du veta det?

Vet du va jag skiter i detta nu jag har bättre saker för mig.
Du är så anonym du kan vara typ och inte fan bryr sig nån om dig personligen. Jag undrade för ville veta hur långt du har kvar , hur många ig du har osv.


   
SvaraCitera

Pure_Uncut:

Vet du va jag skiter i detta nu jag har bättre saker för mig.
Du är så anonym du kan vara typ och inte fan bryr sig nån om dig personligen. Jag undrade för ville veta hur långt du har kvar , hur många ig du har osv.

Nu tycker till och med jag att du är otrevlig D:


   
SvaraCitera