Aviseringar
Rensa alla

Hjälp!! Humörsvängningar så in i fan


Ämnesstartare

Hej!! Jag är en 12årig tjej (född 03) och detta har ej hållit på länge alls men blir orolig. Det började i tisdags. Vi hade lunchrast och jag kände när jag gick ifrån bamba ( eller matsalen som ni ickegöteborgare säger) att jag var lite sur. Vi spelar alltid fotboll på rasterna men jag blir så arg så jag går av planen ( AV INGEN ANLEDNING) och skriker och gråter och blir SÅ ledsen. Sen i torsdags sov jag och mina 4 bästa kompisar över hos en av mina vänner. Och jag blir så arg och ledsen igen och säger att jag förstör allt och att ingen gillar mig blablablabla och nu när jag skriver detta låter det bara dumt. Men när jag väl blir sånhär kan jag verkligen inte bli glad igen. Och ibland är jag bara ledsen och trött och åhhh.  Någon som känner igen sig? Är det bara puberteten? Kärlek <3


   
Citera
time
 time

Det är nog puberteten och det är helt normalt och vanligt. Det blir mycket känslokaos då. Det blir bättre med tiden! Föreslår att du för en liten dagbok över hur dina känslor kommer och går och ser om det finns något mönster, och när du känner att det är dagar då allt verkligen kommer huller om buller så tar du ett djupt andetag och räknar till tio långsamt när du känner att du blir arg. 


   
SvaraCitera

försök att hålla dig lugn killar gillar inte tjejer med takigt humör/attityd


   
SvaraCitera

Det är väldigt vanligt och det är absolut inte ditt fel, du får helt enkelt acceptera det och försöka hantera situationen på bästa möjliga sätt. Förklara för folk i din omgivning att det inte är deras fel att det händer heller, ifall de verkar bli ledsna eller tar illa upp.


   
SvaraCitera

Fortsätter det så kanske du ska kolla upp det 


   
SvaraCitera

pröva att drick mindre kaffe


   
SvaraCitera

Sådär var tonåren för mig med


   
SvaraCitera

Det är helt normalt. Förklara för din omgivning hur du mår och att du har det lite tufft. Försök att hitta sätt att känna ingen humörsvängningar på därefter försök hitta metoder som gör dig lugn


   
SvaraCitera