Aviseringar
Rensa alla

Hjälp.. hur ska jag tolka det här.. jag går sönder.


Ämnesstartare

Så här är läget: Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 1.5 år nu. Han är van vid långa förhållanden, och kan vara ganska "okänslig" och nochalant utan att förstå det själv. jag har aldrig haft ett förhållande tidigare utan är rätt känslig och rädd för att bli lämnad.

Vi har det verkligen bra i vårt förhållande, bråkar typ aldrig osv. Men nu på sistone har många av mina kompisar åkt bort, medans en hel del av hans kompisar "kommit tillbaka". Det gör att jag har mindre att göra, men han som alltid velat vara med mig ( vi träffas typ 6 dagar i veckan, bor typ ihop) vill plöttsligt sen två helger tillbaka HELA TIDEN vara med sina kompisar . Vilket gör att jag känner mig helt bortprioriterad..

Vi bråkade om det här idag, då jag tyckte att han struntade i mig igen. Men han säger att han älskar mig/skulle kunna dö för mig osv.. men jag känner mig fortf. bortprioiterad..

hjälp. Jag har trasslat in mig i mina tankar. vad ska jag göra för att inte känna mig så "dumpad"? hur mycket ska man tåla? borde jag tro att han slutat gilla mig?[n]


   
Citera
Ämnesstartare

Låt honom få umgås med sina vänner om ni nu träffas sex dagar i veckan.


   
SvaraCitera

Slappna av, snälla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmh. Det är inte så lätt att säga.. ska man acceptera kompisarna plötsligt alltid är viktigare? hur länge ska man stå ut med sånt?
det är ett seriöt förhållande vi har..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sommarregn_:

det är ett seriöt förhållande vi har..

Att begöra att han skall vara med dig 24/7 hela tiden är att kräva för mycket. Ge honom lite utrymme. Han kommer inte alltid att vara med dig exakt lika mycket tid. Ibland mer och ibland mindre. Man får vara lite flexibel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta tänk så mycket...du kan inte begära att han ska va med dig hela tiden. ingen gillar en toffel[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk på att ni fortfarande är väldigt unga! Man måste faktiskt bevara sina vänskaper också. Att träffas 6 dagar i veckan är inte nyttigt för ett förhållande, jag och mitt ex träffades varje dag under ett år, i stort sett! Vi tröttnade på varandra till slut. Kompisar tröttnar också på någon som bara vill umgås me sin partner. Jag tycker att det kan räcka med att träffas 2 dagar i veckan. Låt honom träffa sina vänner, han kommer annars lätt att tröttna och känna sig instängd i ert förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pissluffare:

Låt honom få umgås med sina vänner om ni nu träffas sex dagar i veckan.

Varför kan inte hon få vara med honom och hans vänner? När man är tillsammans under en längre tid så skaffar man gemensamma vänner

sommarregn_:

ska man acceptera kompisarna plötsligt alltid är viktigare?

Jag tycker att du borde få vara med hans vänner om han tycker dig så mycket så borde han visa vilken fin flickvän han har eller har jag fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intro:

När man är tillsammans under en längre tid så skaffar man gemensamma vänner

Absolut, men varför skulle man inte få umgås ensam med sina egna vänner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pissluffare:

Absolut, men varför skulle man inte få umgås ensam med sina egna vänner?

När man bor tillsammans så är det lite svårt att vara ensam med sina vänner.
Men det beror även på vad man gör med sina vänner. Om pojkvännen eller flickvännen festar varje helg ensam då känns det inte som ett friskt förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera