Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP! Infektion i tungpiercing?


Ämnesstartare

Hej jag tänkte höra om någon har haft samma symptom som mig gällande tungpiercing.. Jag piercade min tunga för cirka en månad sen, lite mer och den läkte ganska snabbt och jag hade nästan inga problem.. men nu igår natt fick jag som två stora köttbitar som kom upp ur piercinghålet, har fått såna förut fast mindre och då försvann dom. Måste jag ta bort min piercing? vill verkligen inte det! vore tacksam för hjälp 🙂


   
Citera

mickiz:

om två stora köttbitar

Hmmm... gör de ont? ser dom infekterade ut? eller äre bara vanlig "tung färg" på dom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det känns inte, bara att piercingen är lite högre upp för att dom är i vägen 😛 aa det är vanlig tungfärg, kanske lite ljusare, vitt men ingen slemmigt eller sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cry]HJÄLP[cry]


   
SvaraCitera

mickiz:

HJÄLP

Helt fel ställe att fråga på.
Ta kontakt med en läkare, du kan ju ringa och fråga och om det inte är någon fara slipper du ju gå dit.


   
SvaraCitera

Tar man med kanyl lossnar ju en del "kött". Ser det ut som en liten "vulkan" så betyder det nog antagligen bara att köttbitarna lagt sig ovanpå.

Jag menar om det inte gör ont liksom, har man en infektion så brukar man garanterat känna det [crazy]


   
SvaraCitera

bump


   
SvaraCitera

Jag vet inte riktigt vad det är, men om dom är hårda kan de ha kommit in bakterier vid hålet och så har de vuxit runt om och ah, de e svårt och förklara. Händer vanligtvis på läppen. Det kan vara riktigt jobbigt att få bort.. men nu vet ju inte helt säkert, jag rekommenderar att gå tillbaka till piercaren och fråga, hade vart lättare om du visar bild. Sen om piercingen är infekterad, svullen och öm, men det är väldigt lite utflöde av sårvätska/var. Är det inte ovanligt att den mår bättre utav ett varmvatten bad. Koka upp ungefär 1 liter vatten, tillsätt en tesked salt och låt det sedan stå och svalna något. Det får däremot inte svalna av för mycket utan ska fortfarande vara varmt. Fyll sedan upp ett dricksglas eller liknande behållare och sänk ner piercing i det, alternativ håll det över området så att vattnet inte läcker ut. I ditt alternativ gurgla. Håll sedan piercingen i kontakt med det varma vattnet i ungefär 3-5 minuter. Värmen får kroppen att slappna av och öppna upp hålet samtidigt som det stimulerar blodcirkulationen (vilket underlättar för immunförsvaret) och saltlösningen i sig själv fungerar som lätt uttorkande på bakterier. Kanske inte är så gott men Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera

Sen kan ju kroppen stöta bort smycket. :/


   
SvaraCitera

Jag va tvungen att ta ut min tungpiercing för den blev infekterad och jag kunde inte äta xD gick ner 7 kg på en vecka.


   
SvaraCitera