Aviseringar
Rensa alla

Hjälp Jag Är Blyg


Ämnesstartare

Hej!
jag har länge haft problem med att prata med nytt folk men när jag är med folk som jag känner så är jag hur framfusig om helst. jag vill veta vad jag har för problem!!


   
Citera

En mild version av social fobi, förmodligen. Jag skulle tro att ungefär halva Sveriges befolkning känner något liknande.

Jag har exakt samma problem.


   
SvaraCitera

Du låter som ungefär alla andra, så det är la bara.. ja


   
SvaraCitera

Bara att träna träna träna, var jag helt otrolig cp-sämst och awkward bland folk, nu är jag bara konstig ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror du att du är den enda som känner så? VAVAVA????????????+


   
SvaraCitera

du. är. inte. ensam. om. det.

[n]

jag har inte sagt mer än tre meningar vardera till mina arbetskollegor på en vecka ungefär, nickar mest och håller med.


   
SvaraCitera

Du är inte ensam. Hälsar någon främling på mig ute måste jag anstränga mig för att få fram något. Och det blir mest bara ett falsetterat ljud.


   
SvaraCitera

du är blyg helt enkelt, det är ditt problem.


   
SvaraCitera
Hando

Ovanligt likzzzzom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har social fobi så jag är likadan fast värre. Jag är t.o.m asrädd när jag är med mina vänner. Det bästa rådet jag kan ge dig är att träna som fan! Jag har jobbat ashårt på det ett tag och verkligen gått ut och träffat nytt folk hela tiden och det blir så jävla mycket bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smoeky:

jag vill veta vad jag har för problem!!

Social fobi?


   
SvaraCitera

Jag är också så.
Du är blyg, men det går att träna bort.
Ha med nån du känner när du träffar nya människor så går det bättre!


   
SvaraCitera

Ligg med nån så blir det bättre.


   
SvaraCitera

Bara tro att man är bäst i världen och gå fram och prata ..inget mer [badgrin]


   
SvaraCitera

Smoeky:

Hej!
jag har länge haft problem med att prata med nytt folk men när jag är med folk som jag känner så är jag hur framfusig om helst. jag vill veta vad jag har för problem!!

Börja med att berätta något kort och roligt som definierar dig och sedan är det bara att mala på om allt annat som är av minsta intresse.


   
SvaraCitera