Aviseringar
Rensa alla

Hjälp, Katten måste bort!


Ämnesstartare

Hej Alla!

Behöver råd,
vår gamla katt har börjat pissa över allt och löper på de. Plus att hon har börjat svina sig ganska bra, lådan passar inte till något.

Och i grund och botten av detta så har vi en Liten dotter på snart nio månader som kryper överallt, är liv rädd att hon ska få svinkopper pga av detta!

vad hade ni gjort?
lämnat in katten eller låtit lägenheten stinka av piss?

tack för svar

mvh


   
Citera

Har ni kastrerat katten? Kan vara en av orsakerna som gör att den svinar ner, oftast om det är en hane


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lämnat in den såklart ofta man vill ha en sån katt [shake]


   
SvaraCitera

Antagligen är katten missnöjd över något, de brukar katter vara när de börjar kissa inne.

Hade jag varit du, så hade jag försökte att hitta en bättre familj åt katten, där den kan trivas. Många katter ogillar när det kommer småbarn till familjen.


   
SvaraCitera

En annan sak kan vara att kattlådan är oren. Rengör ni den ofta? Byter sand och grejer. Extremt viktigt då katter är extremt hygieniska av sig 😛


   
SvaraCitera

LillysMamma:

lämnat in katten

Hur gammal är den?
Om den verkligen är på ålderns höst så hade jag definitivt lämnat in den. De flesta avlivar nog sina husdjur för sent och låter dem bli för sjuka och plågade. [sad]

Om det är att den är missnöjd eller kanske sjuk så tycker jag ni ska identifiera problemet...


   
SvaraCitera

LillysMamma:

vad hade ni gjort? lämnat in katten eller låtit lägenheten stinka av piss?

Personligen hade jag lämnat in dottern istället och låtit katten få avnjuta sina sista år!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker inte att man ska ha katter när man bor i lägenhet. Dom förtjänar bättre! Min bror har två katter, han bor i lägenhet och dom får inte ens gå ut! [sad]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera