Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP!!!!!!!! kliar


Ämnesstartare

Hej! Jag är en tjej på 13 år som har fått ett riktigt kliande underliv.. jag cyklar väldigt mycket och i några dagar hade jag på mig ett par ganska tajta shorts på mig.. Sedan började jag känna att det gjorde ont i fittan och började klia! SÅ jag sökte runt på internet och då kom det fram massa svar om "spricka" i  underlivet.. Kan det vara de som är problemet ?? Är jätte orolig, snälla hjälp mig!!


   
Citera

du kan ha svamp eller obalans med ph-värdet, det bästa är att gå till umo och kolla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
du kan ha svamp eller obalans med ph-värdet, det bästa är att gå till umo och kolla.

men jag vill helst inte gå dit eller berätta för mamma... har ni inte några andra tips? 🙁 har ingen fått något liknade?


   
SvaraCitera

blondinentilde: men jag vill helst inte gå dit eller berätta för mamma... har ni inte några andra tips? 🙁 har ingen fått något liknade?

Det är inte pinsamt eller konstigt. Din mamma kommer hjälpa dig och hon har säkert haft samma problem själv någon gång livet. 


   
SvaraCitera

blondinentilde:

men jag vill helst inte gå dit eller berätta för mamma... har ni inte några andra tips? 🙁 har ingen fått något liknade?

jag har, det var svamp/dåligt ph-värde, men det betyder inte att du har det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag tror faktist inte det är svamp, utan jag tror det är typ någon spricka i mellangården ..... För att jag cyklar väldigt mycket och haft ganska tajta shorts på mig. Om man fått en spricka vad ska man göra då?? Hur länge tar det innan det läker? 


   
SvaraCitera

kolla hur det ser ut och lukta om det luktar annorlunda 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså det 

amsi:
kolla hur det ser ut och lukta om det luktar annorlunda 

Asså det luktar helt normalt.. Men vart sitter svampen? 


   
SvaraCitera

blondinentilde:
Asså det 
Asså det luktar helt normalt.. Men vart sitter svampen? 

svamp kan sitta inuti slidan, på de inre blygdläpparna och på insidan av de yttre blygdläpparna, men kan också sprida sig ner mot anus. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag har inte sätt något sådant? 


   
SvaraCitera

det behöver inte synas, det kan klia eller svida. gå och kolla upp det!.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
det behöver inte synas, det kan klia eller svida. gå och kolla upp det!.

Det svider inte ju.. 


   
SvaraCitera

då har du kanske inte svamp, men man ska gå och kolla upp om man har ont för att kunna få rätt medicin eller behandling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej tack! Och en sak till: Varför har jag klumpar i mina flytningar? Ser nästan ut som keso.. ?:S 


   
SvaraCitera

ägglossning/svamp/obalans


   
SvaraCitera