Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP! långdistansförhållande, BEHÖVER HJÄLP!


Ämnesstartare

Hej jag är en 15 årig tjej som är tillsammans med en kille som bor i göteborg och jag bor i uppsala, hur ska jag övertala mina föräldrar att få åka till honom?
jag och han har träffats några gånger på cup och sånt, och min mamma vet lite om han, behöver er hjälp nu.
hur ska jag övertala mina föräldrar?


   
Citera

Tror du känner dina föräldrar bättre än vi gör [tard]


   
SvaraCitera

Har du frågat dem om du får hälsa på honom? Om du har det, varför sa de nej?

Om han bor med sina föräldrar så kanske dina föräldrar kan prata med hans. Känner du/de andra personer som bor i Göteborg som kan hjälpa dig om några problem skulle uppstå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Tror du känner dina föräldrar bättre än vi gör

om jag säger att dom inte gillar att jag sover hos killar då?

mediakatt:

Har du frågat dem om du får hälsa på honom? Om du har det, varför sa de nej?

Om han bor med sina föräldrar så kanske dina föräldrar kan prata med hans. Känner du/de andra personer som bor i Göteborg som kan hjälpa dig om några problem skulle uppstå?

jag har typ frågat mamma, jag vill bara inte att det ska bli sådär pinsamt mellan oss sen om hon säger nej, hon är väldigt anti allt som handlar om mig och killar.


   
SvaraCitera

emmalarre:

jag har typ frågat mamma, jag vill bara inte att det ska bli sådär pinsamt mellan oss sen om hon säger nej, hon är väldigt anti allt som handlar om mig och killar.

Du har inga kompisar eller släktingar i Göteborg som du kan hälsa på och träffa honom medan du är där? De kanske är mindre negativt inställda till det om du inte ska bo hos honom.

Det är ju enklare om du vet vad de oroar sig för. Är de rädda att du ni kommer supa och knarka? Att du kommer ha sex? Att du kommer bli gravid? Tycker de att du är för ung för att hålla på med killar? Jag menar, de är väl inte bara ute efter att jävlas med dig.

En annan möjlighet är väl att han hälsar på dig så att de kan hålla lite koll på er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Du har inga kompisar eller släktingar i Göteborg som du kan hälsa på och träffa honom medan du är där? De kanske är mindre negativt inställda till det om du inte ska bo hos honom.

nej har tyvärr inte det

mediakatt:

Det är ju enklare om du vet vad de oroar sig för. Är de rädda att du ni kommer supa och knarka? Att du kommer ha sex? Att du kommer bli gravid? Tycker de att du är för ung för att hålla på med killar? Jag menar, de är väl inte bara ute efter att jävlas med dig.

det är nog antagligen sex, för mamma vet vem han är och hon tycker att han är en bra kille och sånt

mediakatt:

En annan möjlighet är väl att han hälsar på dig så att de kan hålla lite koll på er

hans föräldrar ville träffa mig först


   
SvaraCitera

Ännu en möjlighet är kanske att be dem ta kontakt med snubbens föräldrar, de kanske har någon vettig input som tex "Nej, vår son är inte en horbock", eller "Nej, vi vill inte att vår son ska träffa din dotter så att hon förför honom. Håll henne hemma." etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Ännu en möjlighet är kanske att be dem ta kontakt med snubbens föräldrar, de kanske har någon vettig input som tex "Nej, vår son är inte en horbock", eller "Nej, vi vill inte att vår son ska träffa din dotter så att hon förför honom. Håll henne hemma." etc

a för det blir ju mycket bättre då?[confused]


   
SvaraCitera

emmalarre:

[confused]

Du kommer ju iaf veta om du har en rimlig chans eller ej. Om båda era föräldrar är starkt emot det hela minskar ju chanserna avsevärt, om man inte räknar in alternativet att rymma hemifrån osv.

Om hans föräldrar är för, som det ju verkade iom att de ville träffa dig först, kanske de kan bidra med att lugna ner dina föräldrar per telefon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Om hans föräldrar är för, som det ju verkade iom att de ville träffa dig först, kanske de kan bidra med att lugna ner dina föräldrar per telefon.

m kanske, min mamma skulle nog gå med på det, men aldrig pappa


   
SvaraCitera

emmalarre:

men aldrig pappa

Ok. Om det inte finns en chans i världen att han skulle gå med på det hela så är det la bara att ge upp.


   
SvaraCitera

emmalarre:

det är nog antagligen sex, för mamma vet vem han är och hon tycker att han är en bra kille och sånt

Prata med henne om det? Och som sagt, hon kanske blir mer bekväm med det om hon får prata med hans föräldrar?


   
SvaraCitera

kan inte han komma till dig då?


   
SvaraCitera

Dina föräldrar kan la prata med hans föräldrar eller så:

enhimmelskdrog:

kan inte han komma till dig då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emmalarre:

hur ska jag övertala mina föräldrar?

Ja det bästa är nog kanske att han kommer till dig om nu dina föräldrar är oroliga om att du åker.
Prata om det för killen ska kunna göra det om man tycker om dig.


   
SvaraCitera