Aviseringar
Rensa alla

hjälp med argument för att få campa på festival


Ämnesstartare

Gah. Blir galen, har planerat in två festivaler i sommar. Min mor och far har diskuterat hurvida jag ska få campa eller inte och kommit fram till att jag inte får. Däremot erbjuder de alternativet att de eventuellt åker med och att jag får bo på vandrarhem eller nåt med dom. DÖDEN.

De är lite veliga så jag tror att de finns en chans att de kan ändra sig om jag bearbetar dom tillräkligt. Deras argument är:

- "vi vill inte att du ska bo i en sådan otrevlig miljö"
- " du kommer inte få tillräkligt med sömn"

enligt mig idiotiska argument. speciellt det sista, det är väl mitt problem om jag inte sover tillräckligt! På det svarar de bara " nä det är inte riktigt det". Fuk it. Hjälp mig, vad ska jag säga till dom för att de ska ändra sig? Jag är för fan 17 år. [sad]


   
Citera

ljug om att du bor på vandrarhem?


   
SvaraCitera

roughtrade:

- "vi vill inte att du ska bo i en sådan otrevlig miljö"

det är ju bara en kort period, du dör inte av att se något annat. snarare är det utvecklande för dig att få ta hand om dig själv och vara i en annan miljö, och dessutom en chans för dig att visa att de kan lita på dig. du är 17 år, det är inte överdrivet tidigt och alla andra får ju!

roughtrade:

- " du kommer inte få tillräkligt med sömn"

någonting du kan ta igen när du kommer tillbaka. glädjen i att gå på festival överstiger besvären från lite sömnbrist.

det är typ min hobby att argumentera mot föräldrar [blush]


   
SvaraCitera

Du kommer bara börja knarka


   
SvaraCitera
Vision

*bevakar* [n]


   
SvaraCitera

"alla som inte campar är våldtäktsmän" [cool]


   
SvaraCitera

HAHaha!


   
SvaraCitera

roughtrade:

Däremot erbjuder de alternativet att de eventuellt åker med och att jag får bo på vandrarhem eller nåt med dom

sjukt snälla föräldrar du har


   
SvaraCitera

bööh:

det är ju bara en kort period, du dör inte av att se något annat.

sure about that?
kan hända en hel del skit mot en där har jag hört o läst

bööh:

alla andra får ju!

världens sämsta argument som inte stämmer i alla fallen [cute]


   
SvaraCitera

Crypto:

världens sämsta argument som inte stämmer i alla fallen

går inte att förneka att det fungerar [no-no] spelar inte så stor roll om det stämmer då jö.

Crypto:

sure about that?
kan hända en hel del skit mot en där har jag hört o läst

ger livserfarenhet osv


   
SvaraCitera

bööh:

ger livserfarenhet osv

måste vara en jävligt kul livserfarenhet att bli våldtagen [rolleyes] (drar till med något drastiskt)

bööh:

går inte att förneka att det fungerar [no-no] spelar inte så stor roll om det stämmer då jö.

- pappa.. kan jag få en dator för 30 000?
- varför då?
- alla andra får ju
- okej

😉
ne men en bra förälder låter inte sin unge göra allt möjligt och få allt möjligt iaf anser jag


   
SvaraCitera

har du syskon? om de har fått åka på festivaler och campa när de var i din ålder kan du ha det som argument.

annars säga att du vill sova med dina vänner, att de inte behöver oroa sig, att ni kan ha telefonkontakt och övertyga de om att de inte alls är en sån otrevlig miljö som de tror [rolleyes]


   
SvaraCitera

Crypto:

måste vara en jävligt kul livserfarenhet att bli våldtagen (drar till med något drastiskt)

j, för alla tjejer som går på festival blir våldtagna per automatik [shake]

Crypto:

- pappa.. kan jag få en dator för 30 000?
- varför då?
- alla andra får ju
- okej

att köpa prylar till sina barn och att låta dem planera sin vardag självständigt är ju verkligen inte samma sak [crazy]

Crypto:

ne men en bra förälder låter inte sin unge göra allt möjligt och få allt möjligt iaf anser jag

jag håller med, men sömnbrist är verkligen inte ett relevant argument för att hon inte ska gå på festival [no-no]. de litar helt enkelt inte på henne tillräckligt mycket.


   
SvaraCitera

bööh:

j, för alla tjejer som går på festival blir våldtagna per automatik [shake]

not what I meant.. men risken finns

bööh:

att köpa prylar till sina barn och att låta dem planera sin vardag självständigt är ju verkligen inte samma sak [crazy]

planera sin vardag med 100l alkohol i blodet varje dag.. yeah... kul vardag 🙂


   
SvaraCitera

Crypto:

not what I meant.. men risken finns

risker är bra

Crypto:

planera sin vardag med 100l alkohol i blodet varje dag.. yeah... kul vardag 🙂

[love]


   
SvaraCitera