Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med dator


Ämnesstartare

jag har en nyinköpt Toshiba L3001, och jag försöker starta ett spel.

Sätter i CD-skivan, ett par olika alternativ dyker upp.

Jag klickar på "spela".
Det laddar några sekunder, tills introt ska börja men då stängs fönstret ner och en ruta säger:
"(filensnamn).exe har slutat att fungera.
Ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt. Programmet stängs och du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet. "

Vad är det för fel?


   
Citera

Borgeus:

Vad är det för fel?

Windows vista.
Det vore bra att veta vad det handlar om får spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Windows vista.
Det vore bra att veta vad det handlar om får spel.

NHL 99.


   
SvaraCitera

Borgeus:

NHL 99.

Högerklicka på .exe-filen välj egenskaper.
Där kan du ställa in kompabilitetsläge, ställ detta till windows 98.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Högerklicka på .exe-filen välj egenskaper.
Där kan du ställa in kompabilitetsläge, ställ detta till windows 98.

Testar nu... får se om det fungerar. Är det så man måste göra på alla spel som krånglar? För det är inte bara ett spel som krånglar.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Testar nu... får se om det fungerar. Är det så man måste göra på alla spel som krånglar? För det är inte bara ett spel som krånglar.

Windows vista har vad jag erfarat dålig kompabilitet med äldre spel, du kan ju testa på de som inte funkar, det är dock aldrig nån garanti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Windows vista har vad jag erfarat dålig kompabilitet med äldre spel, du kan ju testa på de som inte funkar, det är dock aldrig nån garanti.

Okey.. Tack! Nu fungerar det!


   
SvaraCitera

Borgeus:

NHL 99.

Varför? Varför? Varför? [cry]

Nu blev jag ju nästan lite sugen på att också få en liten nostalgikick.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Varför? Varför? Varför?

För att det är så grymt klassiskt.

sikkos:

Nu blev jag ju nästan lite sugen på att också få en liten nostalgikick.

Spela det!


   
SvaraCitera

Borgeus:

För att det är så grymt klassiskt.

Jag kommer ihåg när jag satt med NHL98 och fick bluscreen med Windows98 hela jävla tiden! Tror jag det var första gången jag fick formatera min dator för att jag expermienterat för mycket för att få NHL att fungera [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Jag kommer ihåg när jag satt med NHL98 och fick bluscreen med Windows98 hela jävla tiden! Tror jag det var första gången jag fick formatera min dator för att jag expermienterat för mycket för att få NHL att fungera

haha:P

Det känns som om det gick mycket snabbare när jag spelade det spelet(NHL 99) för några år sen, inbillar jag mig bara?


   
SvaraCitera

Borgeus:

Det känns som om det gick mycket snabbare när jag spelade det spelet(NHL 99) för några år sen, inbillar jag mig bara?

Menar du själv spelintensiteten? Kanske?
Vet du om "buggen" med att hålla in slagskott och glida diagonalt mot målvakten fortfarande fungerar? Man gjorde ju mål 100% av de gångerna man gled förbi målvakten och släppte slagskottet i NHL98 iaf! 😀

Skittråkigt egentligen, men man vann ju alltid!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Menar du själv spelintensiteten? Kanske?

Ja, det känns mycket segare nu. Fast man kanske har vant sig vid högre tempo i liknande spel.

sikkos:

Vet du om "buggen" med att hålla in slagskott och glida diagonalt mot målvakten fortfarande fungerar? Man gjorde ju mål 100% av de gångerna man gled förbi målvakten och släppte slagskottet i NHL98 iaf! 😀

jag försöker hela tiden köra så, men jag gör nästan aldrig mål. Jag vet ej om det är jag som gör fel eller inte.
Däremot så är det så att om du kommer fri med målvakten åker lite på "forehandsidan" och för över till backhand och trycker på först på pilen åt sidan och sen pilen neråt(mot det hållet man INTE åker) så blir det till 90-100% mål,

sikkos:

Skittråkigt egentligen, men man vann ju alltid!

Jo, man gör ju det.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Ja, det känns mycket segare nu. Fast man kanske har vant sig vid högre tempo i liknande spel.

Jag tycker faktiskt att tempot är för högt i de senaste årgångarna av NHL. Det är orealistiskt snabbt! Men det är ju bara jag.

Borgeus:

Däremot så är det så att om du kommer fri med målvakten åker lite på "forehandsidan" och för över till backhand och trycker på först på pilen åt sidan och sen pilen neråt(mot det hållet man INTE åker) så blir det till 90-100% mål,

Det har jag aldrig testat. Kan vara värt att prova det. Eller så satsar man på att göra snygga mål istället för att fuska till sig mål bara för att man är dålig förlorare 😛


   
SvaraCitera

Image
[smile]


   
SvaraCitera