Forumet - HJÄLP MED DATOR

HJÄLP MED DATOR

139 0 16
Hej, jag har en asus eeepc, en såndär rosa liten minidator. Tyvärr är det så att skärmen har kraschat, men den funkar om jag har den uppkopplad till en skärm. Nu är det såhär att jag lyckades gå och få systemtools viruset, så jag fick reboota datorn, och nu när jag ska starta upp den så kommer man till en meny där det inte funkar att ha skärmen uppkopplad, så jag får försöka gissa mig till vart jag ska klicka vilket inte är det enklaste, det är iprincip omöjligt. I menyn kommer det någon lugn musik, och jag har lite bild kvar i högra hörnet, där är det ett frågetecken man kan klicka på så kommer det en liten ruta med saker jag inte kan se men jag gissar på att det handlar om att ställa in windos xp. Tyvärr är jag den mest otekniska människan på denna jord, är det någon som har en susning om hur jag antingen kan få bild på skärmen, var jag ska klicka, eller om det finns någon lattjo knapp man kan trycka på så detta fixar sig? SNÄLLA HJÄLP, jag behöver min dator! :(
hejsajag:

jag har lite bild kvar i högra hörnet, där är det ett frågetecke

Du kan ju se i det högra nedre hörnet på skärmen, tryck bort saken som kommer upp och högerklicka på brakgrunden och välj att få upp skärminställningar, eller vad det heter i XP. Det hamnar direkt som aktivt fönster. Sen tryck ALT + MELLANSLAG, så öppnas menyn. Tryck [M], detta gör kommandot MOVE aktivt och placeras din mus automatiskt till den perfecta platsen, utan att du behöver se någonting. Tryck ner musen och rör fönstret ner till hörnet där du kan se inställningarna.

Spana också in:

zIGGE:

Du kan ju se i det högra nedre hörnet på skärmen, tryck bort saken som kommer upp och högerklicka på brakgrunden och välj att få upp skärminställninga

fast det går inte att trygga bort, det är några steg man måste komma förbi, förmodligen för att ominstallera windows xp, fördet står nästa, och jag kan trycka där två gånger, sen är det något annat som jag inte ser som jag måste fylla i/trycka på