Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP MED DATOR


Ämnesstartare

Hej, jag har en asus eeepc, en såndär rosa liten minidator. Tyvärr är det så att skärmen har kraschat, men den funkar om jag har den uppkopplad till en skärm. Nu är det såhär att jag lyckades gå och få systemtools viruset, så jag fick reboota datorn, och nu när jag ska starta upp den så kommer man till en meny där det inte funkar att ha skärmen uppkopplad, så jag får försöka gissa mig till vart jag ska klicka vilket inte är det enklaste, det är iprincip omöjligt. I menyn kommer det någon lugn musik, och jag har lite bild kvar i högra hörnet, där är det ett frågetecken man kan klicka på så kommer det en liten ruta med saker jag inte kan se men jag gissar på att det handlar om att ställa in windos xp. Tyvärr är jag den mest otekniska människan på denna jord, är det någon som har en susning om hur jag antingen kan få bild på skärmen, var jag ska klicka, eller om det finns någon lattjo knapp man kan trycka på så detta fixar sig? SNÄLLA HJÄLP, jag behöver min dator! 🙁


   
Citera
zIGGE

hejsajag:

man till en meny där det inte funkar att ha skärmen uppkopplad,

Är den andra skärmen helt svart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Är den andra skärmen helt svart?

Ja, eller den är uppkopplad fram tills att den där skärmen med windosflaggan laddat klart om du fattar vad jag menar, sen när den går in i installationsmenyn så försvinner signalen


   
SvaraCitera
zIGGE

hejsajag:

jag har lite bild kvar i högra hörnet, där är det ett frågetecke

Du kan ju se i det högra nedre hörnet på skärmen, tryck bort saken som kommer upp och högerklicka på brakgrunden och välj att få upp skärminställningar, eller vad det heter i XP. Det hamnar direkt som aktivt fönster. Sen tryck ALT + MELLANSLAG, så öppnas menyn. Tryck [M], detta gör kommandot MOVE aktivt och placeras din mus automatiskt till den perfecta platsen, utan att du behöver se någonting. Tryck ner musen och rör fönstret ner till hörnet där du kan se inställningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Du kan ju se i det högra nedre hörnet på skärmen, tryck bort saken som kommer upp och högerklicka på brakgrunden och välj att få upp skärminställninga

fast det går inte att trygga bort, det är några steg man måste komma förbi, förmodligen för att ominstallera windows xp, fördet står nästa, och jag kan trycka där två gånger, sen är det något annat som jag inte ser som jag måste fylla i/trycka på


   
SvaraCitera
zIGGE

hejsajag:

ominstallera windows xp,

har du en Windows XP skiva i så ta ut den [tard]

Kan du ta en bild och visa [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

här är en bild om den nu går att ladda upp, jag tror jag ska trycka ja eller nej någonstans ;S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

funkade bilden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

funkade bilden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NU VET JAg jag ska accepteralicensavtalet luskade jag fram men var i hela helvete ska jag trycka då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Kan du ta en bild och vis

FilEN Var för stor för att ladda upp här, men såhär ser den ut http://whosays.devote.se/ ,översta bilden och som sagt så har jag luskat fram att jag ska acceptera licens avtal och om jag trycker tab ett tiotal gånger blir nästaknappen klcikbar men den går ändå inte vidare


   
SvaraCitera
zIGGE

hejsajag:

acceptera licens avtal

okioki

hejsajag:

men den går ändå inte vidare

Men. Har du provat att trycka F8?

Eller tryck TAB en gång så kryssrutan markeras, och sen enter för att fylla i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Eller tryck TAB en gång så kryssrutan markeras, och sen enter för att fylla i.

tror jag lyckats ta mig några steg nu, men nu står det typ kunde inte ansluta till internet, försök igen TROR JAG, och att jag ska registrera mig på windosyadayada, tror jag inte säker.. men har kört fast nu 🙁


   
SvaraCitera
zIGGE

hejsajag:

men har kört fast nu 🙁

Det skulle vara SÅ mycket enklare om jag hade den framför mig.

hejsajag:

registrera mig på windosyadayada

Ser det likadant ut när du lyckas att gå vidare?

Ska ut en stund, svarar sen när jag kommer att tänka på något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Ska ut en stund, svarar sen när jag kommer att tänka på någ

JAG E SÅ JÄVLA GRYMMMMMMMMM jag fixade det men nu är det ett problem kvar, hur kopplar jag upp den emot skärmen, vilken knapp ska jag trycka på? TACK SÅ JÄTTEMYCKET FÖR DIN HJÄLP 😀


   
SvaraCitera