Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med datorkrångel (i Vista)


Ämnesstartare

Hej! När jag satte på datorn idag var alla skrivbordsikoner utom papperskorgen borta. Länkarna i snabbsstartsfältet var borta, liksom mina Feeds och Favoriter i Internet Explorer. När jag trycker på länkarna Bilder och Musik på Start-menyn kommer jag till nästintill tomma mappar som bara innehåller de undermappar som fanns där när datorn köptes, såsom Exempelmusik och Spleningslistor. Mina filer har dock inte försvunnit: genom att klicka mig genom Dator > C: > Användare > Mitt namn > Musik/Bilder/Dokument etc. kommer jag åt mina mappar som de var igår.

Vet någon vad som kan ha hänt? Hur skall jag lösa det?

Tacksam för svar


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Unrealities:

Vet någon vad som kan ha hänt?

Unrealities:

Vista

Jag hittade felet.

Unrealities:

Hur skall jag lösa det?

Byt till nåt annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Unrealities: Vista

Jag hittade felet.

Haha, sant iofs. Men seriöst, någon som har upplevt samma problem och kommit till rätta med det? D.v.s., utan att byta operativsystem [crazy].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unrealities:

Haha, sant iofs. Men seriöst, någon som har upplevt samma problem och kommit till rätta med det?

Har dessvärre inte råkat ut för ditt problem, hoppas det löser sig, även om jag betvivlar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Har dessvärre inte råkat ut för ditt problem, hoppas det löser sig, även om jag betvivlar det.

Kejkej, kollar om nån annan svarar. Annars får jag väl prova Systemåterställning eller nåt.

Upptäckte nyss nåt mer suspekt: om jag högerklickar en bild på nätet och vill spara den vill datorn spara den i C: > Windows >System32 > config > systemprofile > Bilder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Unrealities: Vista

aristoteles:

Jag hittade felet.

efter att jag har kollat efter lite så för att få vista att funka felfritt begöver du dubbla grafikkort exp geforce 8800 2gb, då kommer det att funka så mitt tips till dig skit i vista byt till XP där du endast behöver något i stil med geforce 8800 2 gb och den kommer att funka exakt som den ska.[bigcheers]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Har dessvärre inte råkat ut för ditt problem, hoppas det löser sig, även om jag betvivlar det.

Kör du Vista då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

franklinjames91:

efter att jag har kollat efter lite så för att få vista att funka felfritt begöver du dubbla grafikkort exp geforce 8800 2gb, då kommer det att funka

Nej, det har inte med prestanda att göra.

sylar:

Kör du Vista då?

Använder inte windows, nej.


   
SvaraCitera

Windows vista har antagligen misslyckats att ladda din profil vid uppstart, därför har den laddat in systemprofilen dvs. profilen som finns för just detta fel.
Fråga inte mig varför de har gjort såhär, de borde vara medvetna om problemet.
Konstig lösning på det hela dock!

//Sebbe


   
SvaraCitera

Unrealities:

Hej

Konstig fråga att fråga här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera