Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med en jobbig period ("ny" inom detta)


Ämnesstartare

Tjena!
Jag lärde känna en kille för ett tag sen och är i stort sätt bästa kompis med honom nu, har aldrig varit någon så nära som jag är med honom. Det lite konstiga med det här är att redan innan jag gick fram och pratade med honom så märkte jag att jag tyckte om honom på något konstigt sätt. Jag ville kolla på honom ofta, jag ville att han skulle kolla på mig eller börja prata med mig. Och jag tyckte han såg jätte söt ut.
Som jag förstått så har jag aldrig varit tänd på killar men däremot har jag oftast tyckt att killar ser bättre ut än tjejer på något konstigt sätt. Killar ser mer speciella ut än tjejer, tycker de flesta tjejer är fula medans jag tycker fler killar är snygga. Men tidigare har jag vart kär i tjejer, eller åtminstone har jag trott att jag har varit det. Jag är så förvirrad så jag vet inte ens om jag någonsin varit kär i någon.
Hur som helst, vill jag prata med honom ofta, och jag vill röra honom mycket. Han är också ganska "klängig" och är på mig jätte ofta. Och varje gång har rör mig får jag i stort sett stånd, och liten utlösning. Det är så konstigt, jag har ALDRIG fått det av en tjej någonsin.
Jag har tänkt tanken att han också är bög ett tag då han tar på mig och säger sådana skämt och så vidare. Han har frågat ofta om jag skulle se honom annorlunda ifall han sa att han är bög. Han säger också ofta att jag är söt och att andra killar är det osv. Ändå förnekar han det och säger att han gillar tjejer. Tror ni att han bara säger så?
En sista sak också; jag får stånd när jag fantiserar om honom och drömmer om honom i stort sett varje dag. Antagligen skriver jag detta bara för att få en bekräftelse för jag nästan är rädd för att vara bög, jag hade aldrig trott att jag skulle vara det. Jag är för rädd att säga att jag är det, men jag inser att jag antagligen är det. Jag måste bara få en bekräftelse. Till exempel om det är normalt att känna så för en kille ifall man inte är bög?
Jätte ledsen för den långa texten! Antagligen inte så många som har kommit ända ner hit. Men de som har gjort det: Tack för att ni orkade läsa, jag behövde VERKLIGEN skriva av mig. Haft detta i huvudet i flera månader. Detta är alltså något nytt som har kommit.
Kanske borde sammanfatta mina frågor lite bättre till de som orkat läsa texten;
--Tror ni att han är bög?
--Är jag bög (normalt att känna så för killar?).
--Och ni som är homosexuella; får ni stånd i stort sett varje gång en kille ni gillar rör er? och tom utlösning?
--De som föredrar tjejer, får de stånd av att nån tjej som de gillar bara rör de (för jag får inte det..)
Detta är helknasigt och jag hoppas verkligen nån orkar hjälpa mig. Detta är typ en jobbig period för mig 😛
Jag är snart 17 för de som undrar.


   
Citera

Pralinpåsen:

--Tror ni att han är bög?

Skulle gissa på att det är väldigt svårt för oss att svara på det då vi inte känner honom. Enklaste sättet är att på något smart sätt fråga honom om han är det.

Pralinpåsen:

Är jag bög (normalt att känna så för killar?).

Väldigt svårt att veta, det är nått du måste känna av själv...
Testa dig fram med båda könen tex.

Detta måste inte betyda att du är bög, du kan va bi tex.

Pralinpåsen:

oftast tyckt att killar ser bättre ut än tjejer på något konstigt sätt

Är tjej och bi och har alltid känt samma sak fast tvärtom. kan väl vara så att man lutar mer åt det ena hållet än det andra.

Frågan är vilket av könen du vill ligga med, vilket av könen du vill ha ett förhållande med och vilket kön du drars till allmänt. Om svaret på alla dessa är killar så är du förmodligen bög.

sry för flummigt inlägg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaret 🙂
Jag har frågat honom det men han säger att han gillar tjejer. men jag tror bara att han inte vågar säga det. Precis som jag.
Sen det med att testa sig fram. Han är i stort sett den förste som har sagt att jag är söt osv, så har bara "testat" ena könet hittills. Har försökt med tjejerna men aldrig fått napp så jag får vänta och se med det 😛
Men jag tror att det lutar mot att jag är antingen bi eller homosexuell. Det svåra blir nu att våga erkänna det för sig själv 😮

anonymajag:

Frågan är vilket av könen du vill ligga med, vilket av könen du vill ha ett förhållande med och vilket kön du drars till allmänt. Om svaret på alla dessa är killar så är du förmodligen bög.

jag säger nog båda på alla.


   
SvaraCitera

ett tips är att göra styckesindelningar. folk brukar ej orka läsa så långa texter annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ett tips är att göra styckesindelningar. folk brukar ej orka läsa så långa texter annars

Hade faktiskt styckeindelningar. De försvann dock när jag skapade tråden, ingen aning varför 🙂


   
SvaraCitera

Pralinpåsen:

jag säger nog båda på alla.

Bisexuell [y]

Pralinpåsen:

Det svåra blir nu att våga erkänna det för sig själv 😮

Det kan ta jätte lång tid [sad] men när man lyckats acceptera sig själv så känns det inte så jobbigt längre faktiskt. Att vara bi gör ju allt bara mycket roligare [rolleyes]


   
SvaraCitera

dubbelpost tydligen [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymajag:

Det kan ta jätte lång tid men när man lyckats acceptera sig själv så känns det inte så jobbigt längre faktiskt. Att vara bi gör ju allt bara mycket roligare

Jag håller med dig! [smile] men det är mest osäkerheten som gör det svårt. Jag är ganska säker att jag är det men ändå inte! Det är jätte jobbigt [crazy]


   
SvaraCitera

Pralinpåsen:

Jag håller med dig! men det är mest osäkerheten som gör det svårt. Jag är ganska säker att jag är det men ändå inte! Det är jätte jobbigt

Det ordnar sig säkert, ge det tid bara 😛 och fråga på om du har frågor så ska jag/vi försöka svara på dem!![cool]


   
SvaraCitera
Gifted

Pralinpåsen:

--Tror ni att han är bög?
--Är jag bög (normalt att känna så för killar?).

Jag tror att du kanske inte skall bry dig så mycket om vilket "fack" du tillhör; om det känns bra, så gör vad ni känner för. Det är bara du som kan avgöra om du känner dig bekväm med att kalla dig "bög".


   
SvaraCitera

Jag vet hur jobbigt det är att vara kär i sin kompis. Pm om det är ngt du undrar. jag har försökt hantera saken och tycker att det börjar släppa! ^^


   
SvaraCitera

Pralinpåsen:

Han har frågat ofta om jag skulle se honom annorlunda ifall han sa att han är bög. Han säger också ofta att jag är söt och att andra killar är det osv. Ändå förnekar han det och säger att han gillar tjejer. Tror ni att han bara säger så?

Om han har frågat dig så är det ju självklart att han FUNDERAR över det och om han tycker andra killar är söta så ja, asså så som du beskriver det så verkar han vara bi! Men prata med honom och säg; "Jo du har ju frågat mig några gånger om jag skulle se annorlunda på dig om du var bög, och jag undrar om du funderar på det? Och jag har en till sak o berätta (att du gillar honom)".

något i den stilen... ni är ju trots allt bästa vänner och borde kunna berätta sånt för varandra och om du berättar att du är kär i honom så tror jag inte att han blir arg eller äcklad.

Jag själv är lite i en sån situation, och har varit det ett tag... Min bästa vän säger sig tända på tjejer... men ändå så gör han massage på mig(jag gör tillbaka) och igår så fick jag frågan "Om du fick välja 1 person i klassen som skulle suga av dig, vem skulle de va?" och han tilltalade mig det som att jag skulle svara "DU"!
Han vet att jag är Bisexuell och accepterar det fullt ut...och det verkar som att han tycker det är coolt, som att han var farsinerad och nyfiken över läggningstypen.
Jag vet inte heller vad jag ska göra, men svaren på dina frågor kommer här:

- Det är svårt att säga, men tror att han är BI.
- I våran ålder så är det ganska normalt. det kan byta helt plötsligt, beroende på hormonerna... men just nu för tillfället så är du nog bisexuell...
- Det beror på vart han rör en nånstans... men det är klart att det händer. det dr med utlösning har jag aldrig fått vid berörning.
- Om du inte blir lika upphetsad av tjejer som du blir av killar, så är du iaf Bisexuell. Det där är sånt man får känna efter och lära sig med tiden...

Hoppas du har fått svar på de du undrar över

Hälsning F [love]


   
SvaraCitera

När han frågar om du skulle se annorlunda på honom om han sa att han var bög. Vad svarar du? Jag är inte säker men jag tror han kan vara det då han frågar dig hela tiden och han klänger mycket på dig. Jag brukar klänga på folk jag gillar. Säg hur du känner för han , bara våga 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar, det hjälper faktiskt sjukt mycket.
Och när han frågar va jag tycker om bögar så säger jag att jag tycker inte det är något annorlunda med dem. Men han säger hela tiden att han är en sån person som gillar att klänga mycket och att "creepa" ut folk med såna grejer såsom tafsning och liknande. Det är det som gör mig osäker på om han är det.

Han har nyligen frågat om ja vill bli hans runkkompis. Shit va jag blev förvånad, hade aldrig förväntat mig det. Han sa dock att vi inte behöver tafsa på varandra men jag vill tafsa, aja får nöja mig. 😛
Jag hade faktiskt förväntat mig att han skulle fråga detta i någon framtid, eftersom att vi är så pass bra vänner. Funderar nästan på att säga att jag är bi till honom 😛
tack för alla svar återigen ^^


   
SvaraCitera

Mitt råd till dig är att inte fundera så mycket över din läggning. Typ som "är jag bög?" osv. Kör bara på med det som känns bra. Prova dig fram och experimentera. Förneka aldrig dina känslor.
När jag var yngre la jag alldeles för mycket energi på att fundera på vilken läggning jag hade. Låt sånt bara komma naturligt. Det är ingen man ska "komma på".
Lycka till med killen!


   
SvaraCitera