Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med en tjej!


Ämnesstartare

Hejsan! Skulle behöva lite tips om en tjej jag verkligen gillar.

Lite om mig själv och denna tjejen. Jag är en kille i 20års åldern som aldrig haft ett förhållande. Jag har tidigare haft starka känslor för tjejen i början av gymnasiet och känslorna har liksom aldrig dött ut. Jag misslyckades då för att jag alltid haft ett dåligt sjävlförtroende, Aldrig trott något bra om mig osv, vilket ledde till att jag bara vågade kontakta henne när jag var berusad på fester. Det var inte något som ledde till ett förhållande vilket jag kan förstå..

Sedan dess blev jag bara ännu sämre på att träffa tjejer och det har blivit som en ond spiral. Jag vet INGENTING om hur tjejer agerar och har sedan dess inte kommit nära en tjej på samma sätt som då. Jag har varit singel hela mitt liv och alltid viljat ha en flickvän, men det går inte med mitt dåliga självförtroende.

Dock så har jag på senare tid verkligen mognat som person och fått ett starkare självförtroende, Jag har gymmat sedan 4 år tillbaka och ser enligt många bra ut (bättre än innan enligt mig).

Det var då denna tjejen jag träffade för ett tag sedan och vi pratade och hade trevligt och jag kunde inte undantrycka mina känslor som började komma upp igen för denna tjejen. Och hon var medveten om att jag gillade henne jättemycket innan också. Jag fick också känslan av att hon gav mig mer än kompisblickar och ville kramas. Men inte mycket mer än så blev det den gången. Det var andra gången för lite sedan vi träffades igen på en hemmafest. Hon sken upp som en sol när hon träffade mig och jag detsamma, vi gav varandra blickar och till slut satt vi och pratade nästan hela kvällen. Det var efter detta mina känslor började bli allt mer starka.

Jag har fått svårt att tänka på annat än henne och jag vill jättegärna att det ska bli något mellan oss, för jag tycker verkligen vi skulle passa bra ihop. Jag vet inte om jag är kär.. Men jag har svårt som vanligt att tro att hon skulle gilla mig. Mitt självförtroende är så pass dåligt att jag ser inte om hon tycker om mig på ett mer än kompis sätt. Jag tänker hela tiden att jag inte duger.

Jag blev bjuden på en fest hemma hos henne (kanske ännu ett tecken?) som jag jättegärna sa att jag ville komma på.

Men jag är rädd som fan att få nobben igen och göra bort mig. Hon kanske inte alls känner för mig mer än att vara gamla kompisar? Jag vet inte hur jag ska göra, hur jag ska spela korten? För hon spelar inte svårfångade eller så som en del tjejer brukar göra när de är intresserad av en kille. Hon är inte heller typen som skulle strula med en annan kille för att se om jag reagerade, isåfall skulle hon nog ha känslor för den killen.

Just nu är det bara hon som finns för mig, inga andra tjejer är intressanta. Vet bara inte hur jag ska göra för att visa det, och få reda på hur hon känner UTAN att säga det rakt ut? Vi pratar ju inget på sms eller så nu heller. Och jag vill inte vara för påträngande då jag är rädd att hon kanske fattar att jag gillar henne och hon kanske inte alls gillar mig? Som sagt jag skulle inte palla det en gång till att få reda på att någon inte har känslor för mig som jag tycker så mycket om!

Hoppas ni förstår min sits och ber om ursäkt om min berättelse är luddig. Jag har bara vräkt ur mig mina tankar.

Men jag skulle jättegärna behöva tips om hur jag ska göra? Ställ gärna frågor om det är något mer ni undrar över som jag missat.

Tack på förhand! [cheers]


   
Citera

Xendu:

tips

Bästa tipset jag kan ge är: kör rakt på sak.

Om jag endast går efter vad du skrivit så verkar hon vilja något. Testa att bara krama henne, se henne sen i ögonen när ni håller om varandra och närma dig sakta med huvudet för att se om hon ryggar bort eller om hon också vill pussas/kyssas/hångla/headbanga/whatever.

Man måste våga misslyckas för att till slut lyckas.
Ibland får man släppa allt runtomkring och bara göra det som man vill göra (om det är något vettigt då såklart!!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko.

Tack för tipset, Men det som du skriver är just det jag är så rädd för att uppleva. Alla dessa år som singel. Jag tror inte jag skulle orka med nobben. Jag skulle bli helt jävla krossad, Antagligen därför jag undvikit tjejer och kärlek omedvetet..

Jag vill såklart inte att det ska vara såhär.. Men just nu känns det så förjävligt att enda sättet jag skulle förstå att en tjej gillar mig är om hon säger det rakt ut, men det händer inte.. Eller?

Jag vill jättegärna säga att jag gillar henne, men tänker hela tiden på vad som skulle hända efter. Om hon bara vill vara kompisar kanske hon säger det och det skulle jag kunna ta. Men om hon typ skulle skratta åt att jag sade det eller något i den stilen.

Jag sitter i en sån jävla svår sits med mig själv nu.. Man tycker ju att jag borde våga offra lite för något jag vill ha så mycket! Men det känns så oerhört svårt nu för mig efter alla dessa år som singel.[n]


   
SvaraCitera

Xendu:

Men just nu känns det så förjävligt att enda sättet jag skulle förstå att en tjej gillar mig är om hon säger det rakt ut, men det händer inte.. Eller?

Av egen erfarenhet: tjejer brukar, generellt, inte säga det rakt ut utan visar det snarare eller så visar de inget alls och undrar varför man inte försökt närma sig fast de "visat" det. Några få säger det rakt ut på något sätt.

Xendu:

Jag vill jättegärna säga att jag gillar henne, men tänker hela tiden på vad som skulle hända efter.

Antingen nobben på något sätt eller så säger hon att hon är intresserad/gillar dig.

Återigen

Knarko:

Man måste våga misslyckas för att till slut lyckas.

Möt din rädsla istället för att mesa runt och i efterhand undra varför du aldrig gjorde något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja jag får väl försöka göra en "man up!" 🙂

Isåfall om jag får nobben så kommer jag ju inte ha det sämre än mitt liv innan jag fick känslor för henne. Bara att det kan vara svårt att komma över ibland..

Tjejer är nog det svåraste men ändå bästa som finns på något sätt.. Går inte förklara.

Jag tänker iallfall inte säga rakt ut att jag gillar henne, de känns för riskabelt, som om jag sätter mig i en väldigt sårbar sits. Det är det sista kortet i ärmen isåfall. Jag tänker nog se vad hon gör först, det kanske klickar utan att jag säger " Jag gillar verkligen dig"..

Jag tänker uppdatera tråden om hur det artar sig. Kom gärna med fler synpunkter och förslag. Allt är till hjälp! [smile]


   
SvaraCitera
njsbo

Xendu:

Bara att det kan vara svårt att komma över ibland..

Jag har inte erfarenheten av att bli nobbad (pga att jag aldrig haft modet att testa) men tro mig; känslan av att bli nobbad är nog 1000 ggr bättre än att gå runt i resten av sitt liv och tänka "tänk om jag hade försökt".


   
SvaraCitera