Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med games for windows


Ämnesstartare

Tja

det är nämligen så att jag laddade ner ett spel från tankafetast och för att kunna spara spelet behöver jag logga in på mitt windows konto. Jag undrar bara om det spelar någon roll att spelet är nerladdat eller om jag riskerar att mitt konto blir bannad på något sätt?


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Tobbe098:

Jag undrar bara om det spelar någon roll att spelet är nerladdat eller om jag riskerar att mitt konto blir bannad på något sätt?

Ja, om du olagligen tillskansat dig spelet och ansluter till Games for Windows Live så kan ditt konto bli bannat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah ok tack. Men själva grejen är att jag kan spela spelet men inte spra just pga det där med att ha konto. finns det ett annat sätt att kunna spara spel som har kopling med "games for windows" ??


   
SvaraCitera
Åtta

Tobbe098:

finns det ett annat sätt att kunna spara spel som har kopling med "games for windows" ??

Du kan köpa spelet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo men spelet går att köpa endast genom steam. Och mina föräldrar vill inte betala med kort :/


   
SvaraCitera

Tobbe098:

jo men spelet går att köpa endast genom steam. Och mina föräldrar vill inte betala med kort :/

Har du ingen vän med ett äldre syskon som kan assistera dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm tack för tipset Har en vän vars föräldrar betalar grejer åt honom. Kan ju ge honom kontanter sen 🙂

Ensamvargen:

Har du ingen vän med ett äldre syskon som kan assistera dig?


   
SvaraCitera

Tobbe098:

Hmm tack för tipset Har en vän vars föräldrar betalar grejer åt honom. Kan ju ge honom kontanter sen 🙂

[y]


   
SvaraCitera
Tyrael

Tobbe098:

Jag undrar bara om det spelar någon roll att spelet är nerladdat eller om jag riskerar att mitt konto blir bannad på något sätt?

Åtta:

Ja, om du olagligen tillskansat dig spelet och ansluter till Games for Windows Live så kan ditt konto bli bannat.

Nej, det kan det inte.


   
SvaraCitera
Åtta

Tyrael:

Nej, det kan det inte.

Varför skulle det inte kunna det? Om Games for Windows Live ansluter till Microsofts servrar och skickar med sig identifierande information så är det inte precis raketkirurgi att banna ett konto. Självklart finns sätt att kringå att GFWL ansluter till nätverket, men det var inte det som var frågan.

Huruvida de faktiskt skulle bemöda sig att banna ett konto är tveksamt, men att säga att det är omöjligt är fel.


   
SvaraCitera
Tyrael

Åtta:

Varför skulle det inte kunna det? Om Games for Windows Live ansluter till Microsofts servrar och skickar med sig identifierande information så är det inte precis raketkirurgi att banna ett konto. Självklart finns sätt att kringå att GFWL ansluter till nätverket, men det var inte det som var frågan.

Åtta:

Huruvida de faktiskt skulle bemöda sig att banna ett konto är tveksamt, men att säga att det är omöjligt är fel.

Givetvis kan det upptäckas, fast att det kan bli bannat berör just den frågan- om de skulle bemöda sig att banna kontot. Vilket de inte skulle- eftersom de inte gjort det hittils.


   
SvaraCitera