Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med gymnasiearbetet s:


zercko
Ämnesstartare

Är det någon som kort och gott kan förklara för mig vad en "problemformulering" är för något o:


   
Citera

man förklarar vad problemet är därav formulera 


   
SvaraCitera
zercko
Ämnesstartare

Men vad är problemet då S:


   
SvaraCitera
zercko
Ämnesstartare

Waaaaaaah trodde att folk kunde sina grejer här Q.Q
Är lite halvt smådesperat då jag måste skicka in det imorgon :c


   
SvaraCitera

zercko: Men vad är problemet då S:

Beror väl naturligtvis helt på vad du skall skriva om, det kan inte vi gissa oss till?


   
SvaraCitera

:D:D

Hur ska vi ens veta vilket ämne det handlar om, och även om vi visste det så vet vi väl inte vad för problem som åsyftas. Daaaah.


   
SvaraCitera
färg

vad skriver du om?


   
SvaraCitera
zercko
Ämnesstartare

Det finns inget problem i arbetet D: Jag ska bara skriva om hur man påverkas av musikgenrer, det finns inget problem


   
SvaraCitera
Kaja
 Kaja

En problemformulering är en fråga som man ställer sig när man skriver t.ex. en uppsats och textens huvudsakliga syfte är att besvara (eller resonera kring) denna fråga.

I ditt fall behöver en sådan formulering inte vara mer avancerad än "På vilket sätt påverkar olika musikgenrer unga personers identitet?" eller "Hur kan musikgenrer fungera som grund för social tillhörighet?"


   
SvaraCitera
zercko
Ämnesstartare

Kaja:
En problemformulering är en fråga som man ställer sig när man skriver t.ex. en uppsats och textens huvudsakliga syfte är att besvara (eller resonera kring) denna fråga.

I ditt fall behöver en sådan formulering inte vara mer avancerad än "På vilket sätt påverkar olika musikgenrer unga personers identitet?" eller "Hur kan musikgenrer fungera som grund för social tillhörighet?"

Tack ska du ha!


   
SvaraCitera

zercko: det finns inget problem

Är inte påståenden om att det skulle finnas problem i sig ett problem då? Skriv om det problemet! Att problemen orsakar problem i uppgiften som i sin tur går ut på att upptäcka problem. Ett jävla problem skulle jag vilja påstå. 
          


   
SvaraCitera