Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med hårfärg!


penja
Ämnesstartare

PMR:

SILVERSCHAMPOO! 

Mvh been there done that

Har varit och köpt två färger nu. Enligt de på Åhléns måste måste jag bleka det mest orangea en gång till. Så köpte en sån, samt en askblond färg. Vi får se hur det blir :s


   
SvaraCitera
höna

Jag skulle bleka det mer, för det är omöjlogt att få askigt om du har sådär mycket röda toner. Bleka så det blir blont å sen lägga i den askiga hårfärgen du vill ha!


   
SvaraCitera
höna

Haha så sa dom exakt som jag. Borde bli frisör


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

höna:
Jag skulle bleka det mer, för det är omöjlogt att få askigt om du har sådär mycket röda toner. Bleka så det blir blont å sen lägga i den askiga hårfärgen du vill ha!

höna:
Haha så sa dom exakt som jag. Borde bli frisör

Duktig du är! HahaSkulle inte ha i håret närmast huvudet. Det var tillräckligt ljust. Spännande, ska bleka snart! 


   
SvaraCitera
höna

penja:

Duktig du är! HahaSkulle inte ha i håret närmast huvudet. Det var tillräckligt ljust. Spännande, ska bleka snart! 

Visa resultat sen!  Är också sugen på ljusare, men inte helt blont. Men typ ljusbrun. Har aödrog haft der.. kanske är fint till sommaren!


   
SvaraCitera

Blek en gång till och sen kör du silverschampoo. Röda nyanser tar ett jävla tag att få bort och för att inte slita sönder håret behöver det vara en längre process.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Fingerprints:
Blek en gång till och sen kör du silverschampoo. Röda nyanser tar ett jävla tag att få bort och för att inte slita sönder håret behöver det vara en längre process.

Blekte igår, har i askblond nu. Sen kör jag silverschampo. Borde funka! 

höna:

Visa resultat sen!  Är också sugen på ljusare, men inte helt blont. Men typ ljusbrun. Har aödrog haft der.. kanske är fint till sommaren!

Yes! Visar senare idag! Du passar superbra i din nuvarande, är det din naturliga? Fast alltid kul med lite förändring ja! 


   
SvaraCitera
höna

penja:

Blekte igår, har i askblond nu. Sen kör jag silverschampo. Borde funka! 

Yes! Visar senare idag! Du passar superbra i din nuvarande, är det din naturliga? Fast alltid kul med lite förändring ja! 

Wöö! Nej inte riktigt, har lite ljusrae å kallare hårfärg naturligt


   
SvaraCitera

Heter du Penja på riktigt?


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:
Heter du Penja på riktigt?

Nej. Men det vore ganska fint att heta det. 

höna:

Wöö! Nej inte riktigt, har lite ljusrae å kallare hårfärg naturligt

aa okej 🙂 Försöker få så nära min naturliga, för att kunna låta det växa ut sen bara. men det är svårt. har också mycket kallare färg naturligt.


   
SvaraCitera
höna

penja:

Nej. Men det vore ganska fint att heta det. 

aa okej 🙂 Försöker få så nära min naturliga, för att kunna låta det växa ut sen bara. men det är svårt. har också mycket kallare färg naturligt.

Lite så  jag också tänker! Slippa färga utväxten hela tiden


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

UPPDATERING
bild4808.jpg

ÖÖPsiidejsi. Mitt hår är tvåfärgat och bland annat blåsilvrigt just nu. Rätt ballt ändå. Får se hur länge det förbli såhär eller om det mattas av fort och försvinner efter några tvättar. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Jaja, man skulle även kunna kalla det grått....


   
SvaraCitera

Hade jag varit du hade jag köpt 1st grå toning och 1st lila toning och blandat lite, lite i en MASSA med balsam och bara använt det som du annars använder balsam. Blir jättefint. 


   
SvaraCitera

Har ca nästan samma hårfärg och ska lösa det genom att färga håret närmast huvudet ljusbrunt för att få allt hår att ha en liknande färg.


   
SvaraCitera