Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP MED IPHONE, pl0x.


Ämnesstartare

Jag har haft en väl fungerande iPhone i typ ett halvår. Men när jag uppdaterade till iOs 4 så började den krångla. Det som kränglar är att jag inte längre kan skicka mms (tror inte heller att jag kan ta emot), och inte heller internetdela.

Kamerasymbolen när jag ska skicka sms finns, men meddelandena levereras helt enkelt inte. Indernetdelningsalternativet är helt borta.

Jag har ställt in allt så som det var förut, när jag hade iOs 3, men det kanske är fel?

Tror ni att det fungerar ifall jag jailbreakar skiten? Hade den jailbreakad förut, innan jag uppdaterade.

HJÄLP MIG, snälla. Eller påpeka att jag ska ringa och skälla ut telenor, som råkar var min operatör.

ÄNDRAT 2010-08-10 03:16

ÄNDRAT 2010-08-10 03:17
Det har löst sig, etc. Nu funkar den fint igen och jag kommer hålla käft tills den krånglar på nytt. [party]


   
Citera
Ämnesstartare

Gör en återställning via iTunes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Gör en återställning via iTunes

Ska testa detta. Kom på att jag faktiskt aldrig gjort det när jag faktiskt varit uppkopplad. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ring till någon kundservice eller fråga på tex detta forumet.

http://forum.macworld.se/forum/143-iphone/

(Testa återställa först)


   
SvaraCitera

Om din iphone har varit jailbreakad kan det uppstå problem när man uppdaterar den hända för mig jag återställde den funkar perfa nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

draco96:

Om din iphone har varit jailbreakad kan det uppstå problem när man uppdaterar den hända för mig jag återställde den funkar perfa nu

varför skulle det bli problem? jag menar, det är ju bara ett extraprogram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Återställde och shit, men vad fan hjälpte det. Rensade ut lite skit på vägen, men ingenting annars.[tired]

Såå, problemet kvarstår. Får fråga runt på mac-forum istället.

Thnx anyway[cute]


   
SvaraCitera

Ledsen för att inte citera sitter vid iphone så det funkar inte haha
1. Jailbreakar man så låser man upp en blockad som är in byggd i sin iPod/iphone cydia fanns på AppStore från början men vart borttagen för den gjorde skar med iPod (iphone.fanns ej då) så varsegod
2.INTE PROGRAM!!!!
[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

draco96:

INTE PROGRAM!!!!

ett program är det väl ändå?

Men eftersom jailbreakningen försvinner så fort man uppdaterar telefonen, hur kan det då finnas problem kvar? Förklara, tack.[smile][smile]


   
SvaraCitera

Ledsen för ej citat igen iphone du vet

Ja cydia e ett program
Men eftersom man "låser upp" ett slags säkerhets program i iPod/iphone så funkar cydia och andra teman
När man tar bort jailbreakningen så försöker säkerhetsprogrammet komma tillbaka
Då kan det programet angripa andra program i iPod/iphone då kan det hända saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

draco96:

Då kan det programet angripa andra program i iPod/iphone då kan det hända saker

Öhm, du blandar inte ihop mjukvara med rabiessmittade hundar?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag återställde till fabriksinställningarna och valde att inte återställa till den säkerhetskopierade skiten, MEN DÅ FÖRSVANN ALLA MINA SMS. [tard][tard][cry][cry][cry][cry]

De sa att det inte skulle hända. [cry][cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu bara dog den. [tard]

FAAAN.


   
SvaraCitera

Lita inte på Mac forum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bond:

Jag återställde till fabriksinställningarna och valde att inte återställa till den säkerhetskopierade skiten, MEN DÅ FÖRSVANN ALLA MINA SMS

Öhm, ja, tanken är att den ska bli som den var då den rullade ut från fabriken. Vore jobbigt om dina sms hängde med alla nya iphones.


   
SvaraCitera