Forumet - Hjälp med min träning och upplägg!

Hjälp med min träning och upplägg!

291 0 6
Tjabba, behöver lite hjälp med min träning.
Är 16 år och är cirka 1,75 och väger 65 kg. Jag styrketränar 2ggr/veckan på ett gym och kan inte träna mer där. Dock vill jag gärna träna hemma också då jag har hantlar som väger cirka 6-7 kg.

På gymet brukar jag köra bänkpress måndag och onsdag(de dagar jag är där) och lite andra maskiner som finns där. Jag brukar köra knäböj också på onsdagar. Mitt mål är att öka i bänkpress(just nu tar jag cirka 35, dock har jag absolut inte maxat) och gå upp i vikt och få en mer muskulös kropp.

Jag äter riktigt bra och vet vad det är jag ska få i mig, äter inte alls mycket godis förutom någon gång på helgen.

Nu vill jag alltså ha hjälp med att lägga upp min träning. Såhär tränar jag nu:

Måndag: Gym , bänkpress och andra övningar som tränar överkroppen.

Tis: Vila, träna mage ibland.

Ons: Gym, knäböj och bänkpress och andra blandade övningar. Alltså tränar jag i princip hela kroppen den dagen.

Tors: Vila eller styrketräning hemma med hantlar?

Fre: Konditionsträning

Lör: Vila, men kan tänka mig att träna hemma med hantlar.

Sön: Konditionsträning


Så, jag vill få en biffigare överkropp, räcker det med att styrketräna 2/ggr i veckan eller ska jag utöka det med en hemmaträning med hantlar? isf vilka övningar ska jag köra hemma ?

TACK!!!!!!![cool]
Kör på 3 ordentliga pass i veckan (axlar & mage& ben, biceps & rygg, bröst & triceps) istället för att köra halvt lite då och då. Sen kan du slänga in ett konditionspass också men nyckeln är ordentliga pass, riktig vila och bra kost. Ingen idé att slänga in lite halvdana hantelpass när du egentligen bör vila. Kör du ordentligt på gymmet räcker det gott och väl.
bobben:

Kör på 3 ordentliga pass i veckan (axlar & mage& ben, biceps & rygg, bröst & triceps)


Kan jag inte träna bänkpress både måndag och onsdag då? eftersom gymet har tillgång till stång och bänk. Vill få starkare bröstmuskler.
Och vilken dag ska jag få in som tredje styrketräningsdagen? Vilken som helst? Har hört att man inte ska styrketräna dagen efter.

Spana också in: