Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med mitt CV?


Ämnesstartare

Kan ni kika igenom det här och säga vad ni tycker?

=========================================

Emil Lucifersson 14 maj 2009
Satansvägen 666
666 66 HELVETET
Mobilnummer: 0766666666
Hemnummer: 031666666
Född 1966-66-66

PROFIL
Optimistisk kille på tjugo år, energisk och lättlärd. Jag är socialt kompetent, och arbetar gärna nära och med människor. Som snart färdigutbildad bartender och servitör är jag väldigt service-minded och gillar att göra människor glada, nöjda, och få dem att känna att de vill tillbaka.

ERFARENHET
- Praktiserat som bartender på Park Aveny i Göteborg i två månader.
- Praktiserat som servitör på restauran Stearin på tredje långgatan i Göteborg i två veckor.
- Arbetat som konsult på StudentConsulting under elva månader med flera olika uppgifter. Jag har under hela tiden jobbat på uppdrag av Metro som handutdelare och eventpersonal, men efter bara en månad blev jag ombedd att arbeta som coach vid diverse event. Sedan dess har jag parallellt med Metro-uppdraget även jobbat som coach för metroprojektet, ansvarig för bokning av ComHems hemförsäljning i Göteborg, och som studentambassadör för StudentConsulting.
- Jag har jobbat på Amnesty International som medlemsvärvare i dryga tre månader, samt efter anställningens slut arbetat ideellt för Amnesty i Grupp 27.
- Jag har arbetat ideellt med rörelsen Food Not Bombs, som arbetar för att mer av världens överblivna resurser ska komma till användning.
- Har även arbetat ideellt på Meeths då populära ungdomscafé Redrum i drygt 6 månader, och arbetade då även med viss planering av artistframträdanden.
- Är aktiv inom scoutrörelsen sedan tretton år tillbaka, numera som ledare, vilket har lärt mig väldigt mycket i fråga om samarbete, ledarskap, sociala sammanhang, ansvar, stolthet över ett väl utfört arbete och inte minst utvecklat min förmåga att ta initiativ.

UTBILDNING
Läser just nu Bar/Servering på komvux på Burgårdens Utbildningscentrum, och är färdigutbildad servitör och bartender den 4:e juni. Har tidigare läst samhällsinriktade kurser samt en del el- och IT-kurser.

SPRÅKKUNSKAPER
Jag både talar och skriver flytande på svenska, och talar nästintill flytande engelska. Att skriva på engelska klarar jag också galant.

FRITIDSINTRESSEN
När jag inte arbetar umgås jag främst med min flickvän, är ute i naturen lite då och då, och frivilligarbetar som moderator på ett större internetforum. Jag pysslar även mycket med rollspel, och läser en hel del. Lägger en del tid på kvasipolitiska evenemang, just nu planerar vi t.ex. en konsert till stöd för Faktums arbete mot hemlöshet.

Jag kan om så önskas ta med en lista över referenter till en eventuell arbetsintervju.

==========================================

Så, vad tycker ni? Låter det bra? Det är inte specificerat till något speciellt företag eller så, då jag ska ha det med mig nu när jag ska gå runt till diverse caféer och krogar.


   
Citera
Ämnesstartare

Stringburka:

Lucifersson 14 maj 2009
Satansvägen 666
666 66 HELVETET
Mobilnummer: 0766666666
Hemnummer: 031666666
Född 1966-66-66

Stringburka:

Låter det bra?

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

[y]

[bigsmile]
Det där var inte alls frågan om en censurering för att slippa alla galna småflickor som ringer och kommer hem till mig och hoppas på en date 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

slippa alla galna småflickor som ringer och kommer hem till mig och hoppas på en date 🙂

Men mogna kvinnor och alla pojkar kan fortfarande hoppas. [cute]


   
SvaraCitera

Det är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Men mogna kvinnor och alla pojkar kan fortfarande hoppas. [cute]

Näh, det är bara småflickor och Ganon som vill ha mig, och Ganon har redan min info.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker inte en mod ska missbruka djävulens namn.

var är moralen??[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

- Praktiserat som servitör på restauran

restaurang* [smile]

Ser bra ut tror jag [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kul att se att man inte är ensam om att vara född på 60-talet här på forumet. Fångat några 14 åringar eller?[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

service-minded

Låter lite taffligt med "minded" i sammanhanget, skriv istället Service-inriktad[smile]

i övrigt bra skrivet[y]
lycka till med jobb!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får mig att få ångest över när jag ska skriva mitt CV.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Optimistisk kille på tjugo år, energisk och lättlärd. Jag är socialt kompetent, och arbetar gärna nära och med människor. Som snart färdigutbildad bartender och servitör är jag väldigt service-minded och gillar att göra människor glada, nöjda, och få dem att känna att de vill tillbaka.

Mycket stor tumme uppåt! Mycket bra skrivet!

Stringburka:

pysslar även mycket med rollspel, och läser en hel del.

Pysslar - jag tycker du ska använda ett annat ord istället för pysslar, låter informellt i mina öron. Håller på med, organiserar(ifall du gör det), är aktiv inom, osv.

Stringburka:

Jag kan om så önskas ta med en lista över referenter till en eventuell arbetsintervju.

Jag har lärt mig att referenser ska skrivas med i CVt, med kontaktnummer osv. Fast den låter jag vara obesvarad.


   
SvaraCitera
Åtta

Hell_man:

skriv istället Service-inriktad[smile]

Eller ännu bättre, "serviceinriktad". [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi kan väl säga såhär.. Detta CV't är rätt så generellt och ger ofta arbetsgivaren intrycket att du mass-mailar ditt CV till så många som möjligt.

När du väl skickar det till en arbetsgivare, specificera varför de borde välja dig och varför du vill ha just det jobbet på det företaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Detta CV't är rätt så generellt och ger ofta arbetsgivaren intrycket att du mass-mailar ditt CV till så många som möjligt.

Ett CV ska vara generellt, därför lämnar ofta också in ett personligt brev där man förklarar varför man vill ha just den tjänst man söker till.

Stringburka:

Så, vad tycker ni? Låter det bra?

Innehållsmässigt ser det bra ut, jag skulle nog fördra ett mer överblickbart listformat som dessutom har med tidsangivelser. typ:

2007 - 2008 Jobb1
2008 - pågående Jobb2


   
SvaraCitera