Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med mobilköp!


Ämnesstartare

Mitt abonnemang går mot sitt slut och mobilen har varit halvdöd i ett drygt år. Så nu är siktet inställt på en ny!

Tidigare har jag kört på Telia till vänner... ganska idiotiskt med tanke på att jag... vad jag vet inte har någon vän med Telia! [tard]

Nu är jag ute efter något fint, gärna med tips på abonnemang och lite fördelar som kan locka mig åt ett visst håll! (jag ringer inte mycket, men jag sms:ar en del och surfar när nöden kräver, antagligen blir det mer surfande med en mer fancy mobil än jag har nu)

Jag är sugen på en iPhone egentligen, men det finns säkert andra som är trevliga och minst lika bra.

Help me out tonight! (för nu ska jag sova... kollar svar imorrn!!)


   
Citera
Ämnesstartare

Kolla in HTC's modeller. Typ HTC Hero.

Btw,din jävla jävel, det var då inte igår!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Jag är sugen på en iPhone egentligen

go for it. annars acer liquid. abonnemang: tele2 kompis sms via mecenat.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Kolla in HTC's modeller. Typ HTC Hero.

Ska nosa lite närmare, yes! [bigsmile]

passaro:

Btw,din jävla jävel, det var då inte igår!

Nej, det var det inte! Mitt lilla U ramlar av snart, jag hoppas det ska göra mig lite aktivare! [blush]

variabel:

go for it. annars acer liquid. abonnemang: tele2 kompis sms via mecenat.se

Oh! Danke! Ska kolla upp Acer Liquid, för det tror jag inte jag har gjort! [y]
Ska nosa på abonnemanget med, det är väl antagligen bra!


   
SvaraCitera
Åtta

Vänta i någon/några månader och köp dig en fin Nexus One.

Android 2.1
Upp till 32gb minne
Wifi (802.11b/g)/"turbo"-3g/gsm/gprs/bluetooth
3.7" touchscreen med multitouch
130g med batteri
Hygglig batteritid
Snapdragon-processor (1GHz)
512mb ram
800x480px upplösning
Flash (lol iFån)
Multitasking (lol iFån)
Kan fånga video i 720x480 20fps
5 mexapixelkamera med "blixt"
GPS, accelerometer, kompass och andra nödvändigheter

Teknisk specifikation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Oh! Danke! Ska kolla upp Acer Liquid, för det tror jag inte jag har gjort!
Ska nosa på abonnemanget med, det är väl antagligen bra!

Du studerar icke så du kan ju inte skaffa abonnemang via sudentrabbatsgrejs [no-no]

Men skaffa comviq, då kan jag smsa dig billigt [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill också ha råd med fancy mobil[blush][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vänta i någon/några månader och köp dig en fin Nexus One.

Låter som att den kommer ligga på ett monsterpris. Vet du vad den kommer ligga på ungefär?


   
SvaraCitera
Åtta

passaro:

Låter som att den kommer ligga på ett monsterpris. Vet du vad den kommer ligga på ungefär?

När den släpptes i USA för lite mindre än en månad sedan så kostade den $529 om man köpte den olåst och utan abbonemang. Alltså ungefär 3800 spänn. Vad den kommer att kosta i Sverige i slutändan är svårt att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iPhone 3GS skare va!
Men undvik telia. Hatar fanskapet!! De ringer dag ut och dag in med erbjudanden, de som jag ringt/träffat från supporten är skitdryga och ointresserade och det finns förmodligen billigare mobiloperatörer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lg gw620, kostar kring 3200 nu. Den är inte lika fancy som nexus one, men har ett riktigt tangentbord, älskar[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Den är inte lika fancy som nexus one, men har ett riktigt tangentbord, älskar

skriv kort recension plz <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

skriv kort recension plz <3

Redan gjort, inte lagt upp den nånstans än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vänta i någon/några månader och köp dig en fin Nexus One.

Åtta:

Vad den kommer att kosta i Sverige i slutändan är svårt att säga.

Jag har visserligen tid att vänta någon månad egentligen. Den verkar ganska läcker måste jag säga! Lade dock undan en iPhone idag, sen återstår det att se om jag köper den, isåfall blir det på söndag när mitt abonnemang med Telia går ut.

Jag är egentligen inte ute efter det värsta... bara något som passar mina intressen, vilket iPhonen verkar göra bra nu. Det är synd att den kostar som den gör, även om det för stunden inte är där skon klämmer... (okej, det är klart att den gärna fått vara billigare).

Vill dock inte köpa något som direkt blir omodernt heller. Det gjorde jag med min nuvarande mobil, en Sony Ericsson K850i... den var så... "bra" sas det när jag köpte den. Men det är väl bara kameran som är okej, i övrigt har den mest varit efterbliven.

Det senaste halvåret (av de två jag ägt den) så har inte högtalaren fungerat, vilket gjort att jag fått förlita mig på att ha vibrator både för larm och som ringsignal, vilket inte alltid är så vidare smidigt! [rolleyes]

Nintendo:

Du studerar icke så du kan ju inte skaffa abonnemang via sudentrabbatsgrejs [no-no]

Very true!

Nintendo:

Men skaffa comviq, då kan jag smsa dig billigt [mad]

Blir det telefonen jag lade undan idag så blir det Telia [blush]
0,29kr/min ringa
0,29kr/sms
Samt någon mobilsurf-tjänst som ska göra att jag kan surfa mer eller mindre "obegränsat", vilket känns fint! [blush]

Men det är ju tidigast på söndag jag köper, så sista ordet lär inte vara sagt! [ops]

madfox:

iPhone 3GS skare va!
Men undvik telia. Hatar fanskapet!! De ringer dag ut och dag in med erbjudanden, de som jag ringt/träffat från supporten är skitdryga och ointresserade och det finns förmodligen billigare mobiloperatörer...

Jag lade undan en sån, och jag håller med om att Telia är sjukt dryga med att ringa och tjata, åtminstone när abonnemanget håller på att ta slut och sådär. Ett sms hade räckt bra som påminnelse!

Dock trivs jag bra med Telia överlag, stabila och sådär. Jag är inte så mycket för operatörer som står i gallerior och hugger tag i folk och tvingar ner abonnemanget i halsen på en... och det gör inte Telia häromkring i alla fall. Det gör däremot Comviq, Telenor och Tre... vilket gör att jag inte riktigt är kompis med dem.

aristoteles:

Lg gw620, kostar kring 3200 nu. Den är inte lika fancy som nexus one, men har ett riktigt tangentbord, älskar[love]

Åhå! Är inte så inne på ett riktigt tangentbord för stunden dock. Men det är alltid bra med alternativ att ta med i beräkningarna! [cute]

Rastlösheten säger iPhone, min veliga sida säger som alltid "avvakta lite, det kan finnas något bättre någonstans". Men som så ofta med telefoner så är de ju out-of-date redan när de släpps... en vecka senare kommer något bättre... och någon gång måste jag ju köpa! [chocked]


   
SvaraCitera

Skaffa Comviq Kompis och en billig och bra mobil. Ingen ny med en massa larviga saker i sig. Dessutom gör det inte så mycket om den går sönder om du har lagt ner 300 kr på den.


   
SvaraCitera