Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med motivation!


Ämnesstartare

Jag pluggar på komvux därför att jag inte gjorde vad jag skulle på gymnasiet...nu håller jag på att fucka upp komvux också...Jag kan helt enketl inte förmå mig att göra det jag måste...jag har 1½ månad kvar innan jag ska vara klar med allt! dvs :

PA
Matte C
Religion B
Samhälle C
Naturkunskap B

Jag är i princip klar med samhällen...en uppsats som måste skrivas bara...

Men det andra har jag inte ens börjat med:S

Jag vet att jag måste göra det här annars går hela livet åt helvet:S men jag kan inte göra det...det bara går inte...såfort jag sätter mig med det så glider tankarna iväg på något annat:S

det är bara fucked up:S

Och jag tycker det är så otroligt jävla lame så det blir alltid att jag gör något annat...

jag städar fan hellre toaletten än pluggar:P Det går iaf lättare och det blir fuckign gjort:S

så hur fan ska man göra för att motivera sig att plugga och kunna fokusera på skiten?


   
Citera

jag vet verkligen inte ett skit om motivation men det finns alltid sätt att fuska på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

jag vet verkligen inte men det finns alltid sätt att fuska på

Hacka vhs?:P
Hur fuskar man då!:O


   
SvaraCitera

Känner igen det där så jäkla väl. [sad]
Försök att plugga i väldigt korta perioder. Gör en uppgift och sedan kolla på ett halvt avsnitt av valfri serie och så vidare...


   
SvaraCitera

hixaren:

Hacka vhs?:P
Hur fuskar man då!:O

om man vet ungefär vad dom kommer att pressa en på så kan man väl ordna sätt att smussla in data på prov, tentor whatever, nej men det finns alltid sätt att fuska sig fram i livet, dom mest framgångsrika och förmögna i samhället har oftast bluffat och fuskat sig fram. Så brukar jag tänka när jag känner mig totalt värdelös på allt utom bondslughet. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

om man vet ungefär vad dom kommer att pressa en på så kan man väl ordna sätt att smussla in data på prov