Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med motivation!


Ämnesstartare

Jag pluggar på komvux därför att jag inte gjorde vad jag skulle på gymnasiet...nu håller jag på att fucka upp komvux också...Jag kan helt enketl inte förmå mig att göra det jag måste...jag har 1½ månad kvar innan jag ska vara klar med allt! dvs :

PA
Matte C
Religion B
Samhälle C
Naturkunskap B

Jag är i princip klar med samhällen...en uppsats som måste skrivas bara...

Men det andra har jag inte ens börjat med:S

Jag vet att jag måste göra det här annars går hela livet åt helvet:S men jag kan inte göra det...det bara går inte...såfort jag sätter mig med det så glider tankarna iväg på något annat:S

det är bara fucked up:S

Och jag tycker det är så otroligt jävla lame så det blir alltid att jag gör något annat...

jag städar fan hellre toaletten än pluggar:P Det går iaf lättare och det blir fuckign gjort:S

så hur fan ska man göra för att motivera sig att plugga och kunna fokusera på skiten?


   
Citera

jag vet verkligen inte ett skit om motivation men det finns alltid sätt att fuska på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

jag vet verkligen inte men det finns alltid sätt att fuska på

Hacka vhs?:P
Hur fuskar man då!:O


   
SvaraCitera

Känner igen det där så jäkla väl. [sad]
Försök att plugga i väldigt korta perioder. Gör en uppgift och sedan kolla på ett halvt avsnitt av valfri serie och så vidare...


   
SvaraCitera

hixaren:

Hacka vhs?:P
Hur fuskar man då!:O

om man vet ungefär vad dom kommer att pressa en på så kan man väl ordna sätt att smussla in data på prov, tentor whatever, nej men det finns alltid sätt att fuska sig fram i livet, dom mest framgångsrika och förmögna i samhället har oftast bluffat och fuskat sig fram. Så brukar jag tänka när jag känner mig totalt värdelös på allt utom bondslughet. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

om man vet ungefär vad dom kommer att pressa en på så kan man väl ordna sätt att smussla in data på prov

Sant, jag får komma på något smidigt sätt...har funderat på att betala någon annan för att skriva mina uppsatser med [censur] Men fan asjobbigt :S:S:S


   
SvaraCitera

hixaren:

Sant, jag får komma på något smidigt sätt...har funderat på att betala någon annan för att skriva mina uppsatser med [censur] Men fan asjobbigt :S:S:S

Studenter är väl fattiga och desperata? Köparens marknad. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Studenter är väl fattiga och desperata? Köparens marknad. [wink]

Haha sant:P Om man säger 50 spänn per A4, någon som nappar då tror du?^^

Får köra någonsorts budgivning på internet:P för jag känner fan ingen som skulle ställa upp XD iaf inte någon som jag skulel vilja skrev skiten xD

Men det är seriöst något jag överväger


   
SvaraCitera

hixaren:

Får köra någonsorts budgivning på internet:P

FRA will nail your ass. [sad]

Men begär in lite offerter från tänkbara kandidater, dom behöver nog pengar till cb och nudlar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

FRA will nail your ass. [sad]

Får köra via hushmail eller något:P

dazed_and_confused:

Men begär in lite offerter från tänkbara kandidater, dom behöver nog pengar till cb och nudlar.

Jao:P XD CB och nudlar, det är pretty much vad alla i mina kretsar lever på ahah


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

jag vet verkligen inte ett skit om motivation men det finns alltid sätt att fuska på

Sant! [party]


   
SvaraCitera
kachin

Jag brukar ha jättesvårt för att motivera mig till att plugga också, men kanske inte riktigt som du.

Gör en lista på det du behöver göra.
Pricka sedan av bit för bit allt eftersom du gjort saker, så känns det gött.
Det blir ju mindre och mindre plugg att göra -> måste la vara motiverande?

Sen kan du ju fråga dig; vill jag jobba som toalettrensare eller som något annat?
Väljer du kanske det senare alternativet är det bara att plugga på [smile]
Tänk på alla andra som också segar sig igenom gamla kurser osv. Kan dom så kan du!
Tänk hur skönt det skulle bli att om 1,5 månad faktiskt vara klar. Ha lyckats. Aningen bättre än att ha skitit i allt va?

Så börja nu. Steg för steg. Jag tror på dig [cute]

hixaren:

SMILE =) AGAIN


   
SvaraCitera

hixaren:

Får köra via hushmail eller något:P

säkrast det, man vill inte att knugen och reinfeldt ska få veta nåt liksom

hixaren:

Jao:P XD CB och nudlar, det är pretty much vad alla i mina kretsar lever på ahah

sweet [crazy][cool]

S3ON:

Sant! [party]

words of inspiration [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

Tänk hur skönt det skulle bli att om 1,5 månad faktiskt vara klar. Ha lyckats. Aningen bättre än att ha skitit i allt va?
Så börja nu. Steg för steg. Jag tror på dig [cute]

[bigsmile][y] Jag får nöta in hur jävla skönt det kommer att vara när jag är färdig:P men det känns som en övermänsklig uppgift att bli klar...någonsin XD

Men thx det var faktiskt peppande:P

dazed_and_confused:

säkrast det, man vill inte att knugen och reinfeldt ska få veta nåt liksom

Nee, precix läskiga snubbar det dära...

dazed_and_confused:

sweet [crazy][cool]

Lite enformigt kanske:P men men


   
SvaraCitera

hixaren:

så hur fan ska man göra för att motivera sig att plugga och kunna fokusera på skiten?

Jag har en stor väggkalender där jag skriver in alla saker jag MÅSTE göra, och bokar in tider när det skall göras. Sen är det bara att bita i det sura äpplet och sätta igång med skiten, för man vet ju att det inte går att skita i det.

Det var min kille som gjorde kalendern och ha sa typ "jag blir fett besviken på dig om du skiter i detta nu" så nu vågar jag typ inte för jag vill inte att han skall bli sur på mig lol men det funkar fan, det blir lättare när man har fasta tider för plugg inplanerat.


   
SvaraCitera