Forumet - Hjälp med muskler

Hjälp med muskler

91 0 5
Jag skulle vilja gå ner lite och forma min kropp medans jag bygger upp
muskler rätt så starka eller lagom stora.

Vikt :74 Kg
Längd: 1,62 cm
Ålder 13 år

Vill ha en bra tränning som kan hjälpa mig helst gå ner några kilo kanske 6-10 och bygga upp muskler helst övnningar, och annat man kan göra hemma jag har bland annat.

Hantlar på 10 kg
Hur mycket bör jag tränna med det om jag behöver använda deta redskap ?

Springmaskin en maskin man står på och håller sig och trampar.
Hur mycket bör jag tränna med det om jag behöver använda deta redskap ?

Trännings-cykel
Hur mycket bör jag tränna med det om jag behöver använda deta redskap ?
Niido:

Jag skulle vilja gå ner lite och forma min kropp medans jag bygger upp
muskler rätt så starka eller lagom stora.


Med tanke på att du bara är 13 år skulle jag rekommendera dig att enbart använda din kropp som belastning. Klassiska övningar som armhävningar, situps, jägarsists och plankan är utmärka för dig. Kan rada upp massor men du skulle inte känna igen namnen är jag rädd.

Du skulle även kunna göra knäböj med bara en pinne på axlarna. Ta morsans skurmopp och gå ned till 90 gradet och upp igen typ 15x3. Lugnt och kontrollerat. Få in tekniken. Det här kommer du ha nytta av om några år när du går till gymmet. Alla discopumpare kommer tappa hakan.

Sen skulle jag rekommendera dig att utöva nån form av konditionsträning. Det behöver inte vara på nån träningscykel. Ta din vanliga cykel och åk en runda. Eller vad gillar du att göra? Simning är perfekt om du vill gå ned i vikt.

Men viktigast av allt är att du planerar så träningen blir av och att den blir kontinuerlig! Varannan dag styrka och varannandag kondition är bra. Smacka in en eller två vilodagar.

Och träningen behöver inte ta långt tid så länge den är intensiv. 30 minuter styrka och 20 minuter kondition räcker gott och väl. Det kan tillochmed räcka med 15 minuter, men som sagt: det viktigaste är att det blir av!

Säger som Paolo Roberto: vad väntar du på? Ner och ge mig 15!
Gymma inte, det där med att man kan sluta växa när man gymmar är bara en myt men att gymma när du är 13 är farligt då du kan skada dig. Dina ben är inte tillräckligt utvecklade.

Kör som Alexander säger. Använd inte fria vikter.

Situps, chin ups, pull ups, armhävningar, springa, cykla, simma,

Spana också in: