Aviseringar
Rensa alla

hjälp med p piller?!


Ämnesstartare

Jag ska börja med neovletta, men enligt förpackningssedeln så står det att man ska vänta tills första dagen på sin mens innan man börjar. Men kan man ta ett sockerpiller för att få igång mensen tidigare och sen börja med p piller lite senare samma dag? Eller måste jag vänta till min 'riktiga mens' kommer?
Någon som vet? Känner mig lite förvirrad just nu, skulle behöva börja så fort som möjligt [sad]


   
Citera

Sockerpillret startar inte din mens, haha! Det är ett obetydligt piller som du egentligen kan strunta i, men det finns där för att man ska kunna behålla sin vanliga rutin.
Om du planerar att ha sex eller vad du nu har för anledning så kan du ju börja ta p-piller nu. Antar att risken för blödningar och så är högre eller så om du börjar mitt i en cykel, men den risken finns ju alltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej tack [bigsmile]
min mens är även försenad ungefär en vecka, hade oskyddat samlag för ca en månad sen men tog ett akut p-piller (fick en blödning efter ca 4dagar som varade i 3dagar) har även varit på ett återbesök hos min barnmorska och gjort ett gravtest, de visade negativt, men vad kan förseningen bero på? [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och om jag börjar idag med p-piller, hur lång tid tar det tills jag är säkert skyddad?


   
SvaraCitera

carolinab:

men vad kan förseningen bero på

Oro, kanske på själva akutpillret, jag vet inte. Har aldrig gjort det.

carolinab:

och om jag börjar idag med p-piller, hur lång tid tar det tills jag är säkert skyddad?

Minns inte om det är en vecka eller 10 dagar!


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

carolinab:

och om jag börjar idag med p-piller, hur lång tid tar det tills jag är säkert skyddad?

De säger en vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej tack för svaren [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mensen kan bli oregelbunden av akut-ppiller, antingen kommer den några dagar innan beräknad ankomst eller några dagar senare än beräknad ankomst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej tack[smile]


   
SvaraCitera