Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med p-ringen?


Ämnesstartare

Hej. Just nu användar jag p-ring. Allt är bra förutom att efter sex och lite under sexet, så får jag en brännande känsla runt hålet, och det gör sjukt ont om jag ska kissa. Och om han kommer i mig svider det ännu mer. Som sagt, har aldrig något problem förutom just då efter sex.
Vad är det?
Borde jag byta skydd ? Isf till vad? Har funderat på p-stav men har hört att man blöder oregelbundet då?
Vill helst inte byta, så kom med förslag vad som lindrar emot smärtan 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag har hört att kondom skall vara det bästa alternativet för skyddat sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag har hört att kondom skall vara det bästa alternativet för skyddat sex.

det var ju dock inte vad hon undrade

ont: har du märkt om du har fått skörare slemhinnor sedan du började med ringen? isf kan ni ju testa att använda glidmedl och se om det blir bättre.

du kan även ha fått svamp (vissa får det lättare när de har ring), syftar på den brännande/svidande känslan. den kan uppkomma vid svampinfektion [cute]


   
SvaraCitera

purity ring


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det bästa vore nog om du fick göra en gyn-undersökning för att se att det inte är något fel så att säga [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag fic kurinväginfektionen förut och tog massa prover, och då va inget fel, och fick medicin emot infektionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kungsandraa:

jag fic kurinväginfektionen förut och tog massa prover, och då va inget fel, och fick medicin emot infektionen.

ja men du kan ju ha fått återfall och/eller något annat nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känns inte som de skulle kunna va det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hepp, testa glidmedel då


   
SvaraCitera

Det kan ju vara så att dina slemhinnor blivit lite känsligare kanske? Knalla ner till apoteket och köp ACO's intimolja och intimkräm. Oljan använder du när du ska tvätta dig, i stället för att använda bara vatten eller vanlig tvål. Både vatten och tvål har en uttorkande effekt på slemhinnorna nämligen.

Intimcremen kan du smörja in med varje kväll och sen tvätta bort överskottet på morgonen. Cremen är fet och lägger sig som ett lager som skyddar slemhinnorna, samtidigt som den återfuktar dem.

Du kan ju testa med det, men det hade nog varit bra om du också kontaktar UM/gyn och får pratat med dem. Hur länge har du använt p-ringen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obsessions:

Hur länge har du använt p-ringen?

i snart sex månader..


   
SvaraCitera

kungsandraa:

i snart sex månader..

okej, då har du ju använt den ett tag.. men som sagt, ring UM och snacka med dom!


   
SvaraCitera

ta ut p ringen när ni ha sex annars, det gjorde jag då jag hade det, man kan ha den ute max 3 timmar har jag hört. men jag hade 6 timmar men det är ju inget att gå på, sätt in den så fort det går efteråt bara. o fråga ungdomsmottagningen. svider dock när jag med kissar ibland o en svidande känsla inuti, får det ibland fortf. varför vet jag inte. har inte heller nåt fel..
hade du det så före du hade pring eller du kanske bara kört med det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lemuu92:

ta ut p ringen när ni ha sex annars,

alltså varje gång vi har sex? blir det bättre då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag använder också p-ring. Jag upplevde också det under de första veckorna, men det är säkert nåt som går över. P-ringen ger ju snarare positivare effekter i längden i underlivet. Men glidmedel funkade för mig och min kille 🙂 Särskilt ACO's som är vit/rosa. Både silikon och vattenbaserad. Ge det lite tid så kanske det blir bättre. Finns ju så många fördelar med ringen annars ^^


   
SvaraCitera