Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med PC!


bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Hejsan allihopa! Jag måste verkligen rensa min dator! Jag har ett litet problem...
Jag vill rensa min hårdisk på allt utom windows.
Hur gör jag det?
Jag har ingen Windows skiva och jag har Windows 7. Det är en Asus laptop om det hjälper något. Jag är tacksam för svar eftersom att jag inte är bra på sånt här ^_^. 


   
Citera

bcsc:
Hejsan allihopa! Jag måste verkligen rensa min dator! Jag har ett litet problem...
Jag vill rensa min hårdisk på allt utom windows.
Hur gör jag det?
Jag har ingen Windows skiva och jag har Windows 7. Det är en Asus laptop om det hjälper något. Jag är tacksam för svar eftersom att jag inte är bra på sånt här ^_^. 

Då det är en laptop borde det finnas Recovery på den så du inte behöver skiva. Googla runt om det så du vet hur du ska göra.


   
SvaraCitera

Brukar vara f12 man trycker på vid start (iaf på HP, om det är detsamma på Asus vet jag inte), förutsatt att recovery-filen finns på datorn och inte på skiva


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

okej tack ska kolla på det 🙂


   
SvaraCitera
alien

Du har väl bara tre alternativ att välja på. 

1. antingen har du en RECOVERY-disk på hdd och då är det ju bara att formatera den befintliga hdd och installera Recovery-disken. Nackdelen med detta är att Recovery-disken med stor sannolikhet innehåller en massa ej önskade skitprogram som du troligen redan avinstallerat och som du får sätta igång och avinstallera igen. 

Använd dig i så fall av REVO UNINSTALLER PRO och kör i ADVANCED-läge.

2. Radera allt manuellt. Dina egna filer raderar du genom SHIFT + DELETE och alla program raderar du mer REVO UNINSTALLER PRO och kör i ADVANCED-läge.

3. Tanka ner en betrodd Win 7.1 version från en torrenttracker och lägg den på en DVD och formatera om hela hdd.


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

alien:
Du har väl bara tre alternativ att välja på. 

1. antingen har du en RECOVERY-disk på hdd och då är det ju bara att formatera den befintliga hdd och installera Recovery-disken. Nackdelen med detta är att Recovery-disken med stor sannolikhet innehåller en massa ej önskade skitprogram som du troligen redan avinstallerat och som du får sätta igång och avinstallera igen. 

Använd dig i så fall av REVO UNINSTALLER PRO och kör i ADVANCED-läge.

2. Radera allt manuellt. Dina egna filer raderar du genom SHIFT + DELETE och alla program raderar du mer REVO UNINSTALLER PRO och kör i ADVANCED-läge.

3. Tanka ner en betrodd Win 7.1 version från en torrenttracker och lägg den på en DVD och formatera om hela hdd.

tack så mycket 🙂


   
SvaraCitera

U PC brah?


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Tickstart:
U PC brah?

?? 
btw är det någon som spelar ark survival här?? 😀


   
SvaraCitera

bcsc:

?? 
btw är det någon som spelar ark survival här?? 😀

South Park-referens


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Aha 🙂 


   
SvaraCitera