Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med sed


Åtta
Ämnesstartare

read DIRECTORY
sed -i "/VIDEOS_DIR/s/$VIDEOS_DIR/$DIRECTORY/g" $DATABASE_DIR/settings.conf
Vad gör jag om $VIDEOS_DIR eller $DIRECTORY innehåller /? T.ex. ~/Videos.

Kanske värt att nämna att jag använder mig av bash.


   
Citera

Åtta:

Kanske värt att nämna att jag använder mig av bash.

Synd att varken KID eller NYSON är kvar, dom vet säkert.[n]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Synd att varken KID eller NYSON är kvar, dom vet säkert.[n]

Varför har de båda försvunnit? Jag trodde att KID gillade att basha idioter - och sådana finns ju i större mängder här. [cute]


   
SvaraCitera

Capture:

Varför har de båda försvunnit? Jag trodde att KID gillade att basha idioter - och sådana finns ju i större mängder här. [cute]

Jag vet inte varför dom är försvunna.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Jag vet inte varför dom är försvunna.

Spam.[no-no]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag vet inte varför dom är försvunna.

Vet du var de försvunnit då? KID vet jag står att finna på Linuxportalen, men NYSON har jag ingen aning om.


   
SvaraCitera

Åtta:

Vet du var de försvunnit då? KID vet jag står att finna på Linuxportalen, men NYSON har jag ingen aning om.

Tyvärr inte, men jag vet att KID arbetade på något projekt, "fridomar" troligen en opensource-variant av UM. Om projektet blev verklighet vet jag inte.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

aristoteles:

jag vet att KID arbetade på något projekt, "fridomar" troligen en opensource-variant av UM.

Mjodå. Jag har sett det. Dock vet jag inte hur långt han kommit.


   
SvaraCitera

Capture:

Varför har de båda försvunnit? Jag trodde att KID gillade att basha idioter - och sådana finns ju i större mängder här.

KID blev låst, då avregistrerade sig Nyson, och när KIDs låsning tog slut gjorde han detsamma.

aristoteles:

Om projektet blev verklighet vet jag inte.

Det finns fortfarande kvar på hans hemsida, han använder det som sitt CMS. Ought to admire kompilerad haskell som CGI [wink]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Kan tillägga att jag löste problemet genom att använda en alternativ avskiljare.

read DIRECTORY
sed -i "/VIDEOS_DIR/s@$VIDEOS_DIR@$DIRECTORY@g" $DATABASE_DIR/settings.conf

   
SvaraCitera
jonta

Åtta:

Kan tillägga att jag löste problemet genom att använda en alternativ avskiljare.

jag hade nog fulhackat det annars och klippt ut första bokstaven med cut, kollat om den är / och om den är det ta bort det.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

jonta:

jag hade nog fulhackat det

Och om $VIDEOS_DIR hade varit "/home/åtta/djurporr/hårdare material/"? Då är det enormt mycket enklare att bara använda en alternativ avskiljare.


   
SvaraCitera
jonta

Åtta:

Och om $VIDEOS_DIR hade varit "/home/åtta/djurporr/hårdare\ material/"? Då är det enormt mycket enklare att bara använda en alternativ avskiljare.

jo men du behöver ju bara kontrollera och eventuellt ta bort första tecknet i pathen.
Fast hade det varit just "/home/åtta/djurporr/hårdare\ material/" hade jag nog kört en rm -rf på det ^^


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

jonta:

jo men du behöver ju bara kontrollera och eventuellt ta bort första tecknet i pathen.

Nej, varje / måste väl escape:as? Om inte så skulle kommandot bli

sed -i "/VIDEOS_DIR/s/home/åtta/djurporr//$DIRECTORY/g" $DATABASE_DIR/settings.conf

   
SvaraCitera

Hampie:

KID blev låst, då avregistrerade sig Nyson, och när KIDs låsning tog slut gjorde han detsamma.

Varför blev han låst?


   
SvaraCitera