Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med skrivaren!


Ämnesstartare

Hej alla tekniksmartisar där ute!

Jag behöver lite hjälp med min skrivare.
Jag har en Canon Pixma ip1800 som jag har köpt för ca 1,5 år sedan. Den har inte används mycket sen dess. Idag köpte jag nya bläckpatroner (då de gamla var slut) och ville köra igång skrivaren. Utskrifterna blev randiga, vilket jag kanske förstår. Skrivaren har nog fått damm i sig, eller ngt? Jag körde "rengörings programmet" på verktygen, men det hjälpte inte. Dessvärre står det att mina nya bläckpatronerna redan är tomma, fast jag har skrivit ut högst 3 papper med lite text. Sen känns det som att min skrivare använder på tok för mycket färg då utskrifterna blir helt genomblöta och tar lång tid på sig att torka.
Kan ngn av er hjälpa mig att bli lite klokare på min skrivare? Kan man fixa den eller vad är det som försiggår?
Är mycket tacksam för ett svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

Dom kan väl inte ha blivit tömda på 3 papper? Papprererna måste ha varit blöta av bläck då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Dom kan väl inte ha blivit tömda på 3 papper? Papprererna måste ha varit blöta av bläck då.

Ne precis, det låter helt orimligt. Så varför står det så då? [shake]


   
SvaraCitera

KajsaAnka:

Ne precis, det låter helt orimligt. Så varför står det så då?

Det måste vara fel på den som signalerar att dom är tomma. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Det måste vara fel på den som signalerar att dom är tomma.

För det kan ju inte vara så att de nya patronerna inte var fulla redan från början? Inte båda i alla fall.. :S


   
SvaraCitera

KajsaAnka:

För det kan ju inte vara så att de nya patronerna inte var fulla redan från början? Inte båda i alla fall.. :S

Nä, dom kan inte vara tomma, om dom inte har läckt eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då fattar jag ingenting.. o de fula ränderna, hur får man bort dem?


   
SvaraCitera